اعلام وضعیت اضطراری در کانادا!

مقامات استان “نیوفاندلند و لابرادور”، شرقی‌ترین استان کانادا در میان بدترین آتش‌سوزی‌هایی که در بیش از نیم قرن گذشته در این منطقه مشاهده شده، وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، نیروهای امدادی محلی در تلاش بی‌وقفه برای مهار آتش سوزی‌ها هستند. آتش‌سوزی‌های گسترده طی دو هفته گذشته هزاران هکتار از جنگل‌های نیوفاندلند و لابرادور را سوزانده و همچنان خارج از کنترل هستند. یکی از مقامات اعلام کرد که وضعیت اضطراری “نه برای ایجاد وحشت” بلکه برای اطمینان از اینکه این استان قادر به مدیریت بهتر این حریق جنگلی است، صادر شده است.

به نقل از ایسنا، گزارش ها حاکیست که وزش باد نیز موجب گسترش حریق جنگلی شده است. وقوع آتش سوزی های بزرگ جنگلی در کانادای آتلانتیک نسبتاً نادر است با این حال گرمای شدید و خشکی هوای تابستان، جنگل های آن را در برابر آتش سوزی های عظیم و سریع، آسیب پذیر کرده است. یکی از مقامات امدادی در این زمینه گفت: این حریق در چند روز گذشته تشدید و موجب نگرانی ها شده است. وی همچنین افزود: به دلیل وزش شدید باد و رطوبت کم، ما انتظار داریم که این روند برای امروز و احتمالاً چند روز آینده ادامه یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.