ساخت «زیردریایی پرنده» توسط چین برای مقابله با آمریکا! +تصاویر

«زیردریایی پرنده» چین که دشمن اصلی ناوهای هواپیمابر ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، محققان چینی در حال توسعه زیردریایی های پرنده هستند که برای بیرون پریدن از آب و پرواز در آسمان با باله های تاشو طراحی شده اند. به باور کارشناسان، این پرنده های پنهانکار ترسناک قرار است هم از دید رادار و هم سیستم سونار مخفی شده و برای شکار ناوهای هواپیمابر به صورت دسته جمعی حمله کنند. نمونه اولین این زیردریایی بدون سرنشین پرنده ساخته شده و در یک آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشکده هوافضای نانجینگ آزمایش شده است. این سلاح بدون سرنشین پنهانکار از چهار پروانه استفاده می کند، از جمله دو پرواه در جلو که به حالت مایل در می آیند.

زیردریایی پرنده

این زیردریایی پرنده از دو جفت بال بزرگ که روی پشتش تا می شوند برای حرکت در آب استفاده می کند و به همین خاطر شکل مستقیم و راست یک زیردریایی را به خود می گیرد. روی سطح نیز، بال های آن باز می شوند و سرعت زیردریایی پرنده به ۷۵ مایل بر ساعت می رسد که دو برابر سریع تر از پهپادهای معمولی است که از تیغه های روتوری استفاده می کنند. محققان بر این باورند که این پهپاد-زیردریایی های چینی می توانند بسیار آرام به اهداف خود در زیر دریا نزدیک شده و برای مدت طولانی در یک منطقه پرسه بزنند. پروفسور آنگ هایسونگ از محققان این پروژه گفته است: «[این زیردریایی پرنده] وقتی در حالت بال ثابت حرکت می کند انرژی بسیار کمی مصرف می کند و به همین دلیل می تواند ماموریت های سریع و دوربرد را در هوا انجام دهد».

تیم پروفسور آنگ دو نمونه اولیه کوچک از این زیردریایی بدون سرنشین را با بال هایی به طور حدود ۲ متر ساخته اند. نسخه های واقعی بزرگ تر دارای استفاده های متعدد نظامی و غیرنظامی بوده و می توان از آن برای عملیات هایی مانند جستجوی مین های زیر دریا استفاده کرد. کارشناسان می گویند که برتری اصلی این زیردریایی پرنده توانایی آن در عبور از سیستم های دفاع هوایی و دریایی در عملیات های غافلگیر کننده کامیکازه است.

زیردریایی پرنده

سیستم های دفاع چند لایه کشتی های جنگی مدرن می توانند حدود نیمی از هواپیماها، موشک ها و پهپادهای رایجی که به آن ها حمله کرده اند را ساقط نمایند اما سیستم های جدیدی مانند این زیردریایی پرنده که چین روی آن ها کار می کند می توانند در صورت کشف شدن توسط رادار یا سونار سطحی، به زیر آب بروند. تنها تعداد کمی از این پهپادها می توانند سیستم های دفاعی یک کشتی جنگی بزرگ را گیج کرده و یا به طور کامل از کار بیندازند.

منبع: روزیاتو

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.