واکنش آمریکا به ادعای تلاش یک عضو سپاه برای ترور جان بولتون! +پاسخ صریح ایران

ادعای تلاش یک ایرانی برای ترور جان بولتون با واکنش این کشور و پاسخ متقابل ایران روبه‌رو شد.

به گزارش تازه‌نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به خبر تلاش یک ایرانی برای ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: پیام ما به ایران روشن است؛ ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد.

به نقل از جماران، وزارت دادگستری آمریکا یک ایرانی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تلاش برای ترور مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید متهم کرده است.

انتشار خبر تلاش برای ترور بولتون با واکنش وزارت خارجه ایران روبه‌رو شد به طوری که ناضر کنعانی، سخنگوی وزارتخانه اظهار کرد: این‌گونه ادعاهای بی پایه و اساس با اهداف و انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته و در حقیقت فرار رو به جلو، جوسازی تبلیغاتی و خصوصا فرار از مسئولیت پاسخگویی به جنایات متعدد تروریستی است که دولت آمریکا یا مانند ترور بزدلانه سردار شهید سلیمانی مستقیما در آن دست داشته و یا مانند جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مانند داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا ارتکاب یافته‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بافتن این افسانه‌های نخ‌نما و بی‌اساس در حال تبدیل شدن به یک رویه تکراری در سیستم قضایی و تبلیغاتی آمریکا است و این‌بار از سناریوسازی در ارتباط با عناصر ورشکسته سیاسی و بی‌ارزش مانند بولتون برای پیش بردن این روند استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام علیه اتباع ایرانی به بهانه این اتهامات مضحک قویا هشدار می‌دهد و تاکید می‌کند حق هرگونه اقدام در چارچوب مقررات حقوق بین‌الملل برای دفاع از حقوق دولت و اتباع جمهوری اسلامی ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.