چگونه صورتی خوش‌فرم و لاغر داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید به طور طبیعی چربی از دست بدهید تا صورتی لاغرتر داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما باشید.

به گزارش تازه‌نیوز،‌ صورت یکی از سخت ترین قسمت های بدن برای لاغری است.حتما متوجه اکسسوری ها یا داروهایی شده اید که در از دست دادن چربی صورت و شفافیت آن کمک کننده هستند.برخی افراد برای به دست آوردن سریع اثر مطلوب حتی به عمل نیز متوسل می شوند.

به نقل از بهداشت‌نیوز، با این حال، راه‌های طبیعی دیگری نیز برای کاهش چاقی صورت وجود دارد.قبل از اینکه به روش ها نگاهی بیندازید، مهم است که منشا تجمع این چربی ها را بدانید.

چرا چربی در صورت جمع می شود؟
به دلیل ژنتیکی، بافت هایی وجود دارند که تمایل دارند در برخی از نواحی بیشتر از سایر نقاط رسوب کنند. در مورد صورت، رسوبات چربی چاقی را گونه ها نشان می دهد.

عامل اصلی مرتبط با این نوع گردی صورت، افزایش وزن در نتیجه سبک زندگی ناسالم است.در حالی که برخی از افراد با پر بودن گونه های خود مشکلی ندارند، برخی دیگر ترجیح می دهند صورت خود را بدون انجام روش‌های زیبایی لاغر کنند.توصیه هایی برای کاهش چربی و مشخص کردن چهره وجود دارد.با تمرکز بر روی کل اندام علاوه بر صورت، می توان چربی کل بدن را نیز از بین برد.

برای این منظور به نکات زیر توجه کنید:

۱. کاهش وزن

واضح است که چربی روی صورت نتیجه افزایش وزن است.برای مبارزه با چربی صورت،دانستن فرم اصلی صورت الزامی است.تمرینات ایروبیک متابولیسم بدن را تسریع می کند و نتیجه بسیار

مطلوبی دارد. برخی از فعالیت هایی که باعث کاهش چربی صورت و بدن می شوند عبارتند از:
دویدن
رقصیدن
شنا کردن
دوچرخه سواری

حفظ وزن مناسب برای کاهش احتمال تجمع چربی در اطراف صورت بسیار مهم است.

۲. رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

تغذیه سالم بر کاهش کلی چربی تاثیر می گذارد. غذاهای سرخ شده، شکر و کربوهیدرات های فرآوری شده برای رژیم غذایی شما مناسب نیستند.در عوض، سبزیجات و میوه ها محصولاتی مفید برای کنترل تجمع بافت های چربی در صورت و بدن هستند.

وقتی صحبت از تغذیه سالم می شود تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف بیشتر غلات کامل خطر افزایش وزن را کم می‌کنند، در نتیجه تجمع چربی در نواحی های مختلف مانند صورت به حداقل می رسد.

۳. به اندازه کافی استراحت کنید تا وزن خود را کاهش دهید و چهره خود را مشخص کنید.

کسانی که به اندازه کافی نمی خوابند با عواقب زیادی روبرو هستند مانند افزایش سطح کورتیزول، افزایش تمایل به عادات غذایی ناسالم و متابولیسم تغییر یافته.

خواب آرام برای چربی سوزی مفید است.سعی کنید بین ۶ تا ۸ ساعت بخوابید تا روند از بین رفتن چربی در صورت شما تقویت شود.علاوه بر این استراحت مناسب به مشخص شدن چهره شما کمک می کند، زیرا در طول خواب، الاستین و کلاژن طبیعی تولید می شود.همچنین از سیاهی زیر چشم جلوگیری می‌شود و پوست شما صاف تر به نظر می رسد.

۴. مراقب میزان مصرف سدیم خود باشید.

سازمان بهداشت (PAHO) اشاره می کند که میانگین مصرف روزانه نمک از حداکثر مقدار پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی (WHO) که ۵ گرم در روز است بیشتر می‌باشد.

از مصرف غذاهای شور، محصولات از قبل پخته شده، گوشت های فرآوری شده، سس ها، چاشنی ها و تنقلات شور خودداری کنید.دوزهای بالای این عنصر باعث احتباس آب و تورم بدن و صورت می شود.

وجود سطح بالای نمک در بدن در بسیاری از بیماری های اصلی نیز دیده می شود.

۵. مصرف الکل خود را تنظیم کنید.

مصرف الکل خود را محدود کنید، این نوشیدنی فاقد مواد مغذی است.اگرچه ادرار را افزایش می دهد،اما ممکن است شما از احتباس آب رنج ببرید.

الکل همچنین با خطر التهاب سیستمیک مرتبط است.

الکل از دو طریق منجر به افزایش وزن می شود:
به دلیل کالری بالایی که دارد و انتخاب های غذایی ضعیف فرد هنگام نوشیدن.

۶. استرس خود را کاهش دهید.

حالت های استرس زای مدیریت نشده منجر به اتخاذ عادات غذایی مضر مانند پرخوری می شود.

برای رهایی از استرس، ورزش کنید ، به این ترتیب، سطح اندورفین را افزایش می دهید و استرس را کم می‌کنید.

در همین راستا،چند ساعت از روز خود را به یک سرگرمی اختصاص دهید.

۷. تمرینات صورت را انجام دهید.
ورزش صورت اعمالی است که شامل نیرو، حرکت یا دستکاری عضلات صورت می شود.اگرچه هنوز به شواهد قانع‌کننده‌تری نیاز است، اما ممکن است ورزش‌های صورت برای تقویت چهره، بهبود ضخامت صورت و کمک به لاغرتر کردن صورت توصیه شود.

به عنوان مثال، باز و بسته کردن دهان به گونه ای که انگار در حال جویدن هستید، به عنوان یک ورزش صورت کاملاً خوب عمل می کند. ۱۵ ست ۲۰ ثانیه ای از آن را انجام دهید. قبل از شروع هر دور، صورت خود را شل کنید.

۸. به اندازه کافی خود را هیدراته کنید.

شواهد قابل توجهی وجود دارد که نوشیدن آب زیاد باعث کاهش وزن می شود و به کاهش چربی نیز کمک می کند.

وقتی به درستی هیدراته می‌کنید،میزان گرسنگی را کم می‌کنید، گردش خون را بهبود می‌بخشید و التهاب را به حداقل می‌رسانید.

۹. با کرم های سفت کننده صورت خود را ماساژ دهید.

مانند سایر قسمت های بدن، ماساژ صورت به گردش خون کمک می کند.با استفاده از کرم های سفت کننده صورت خود را با حرکات دایره ای روی چانه و گونه ها نوازش کنید.
وقتی چربی می سوزانید و وزن کم می کنید، افتادگی پوست ظاهر می شود.

تکنیک های دیگر برای از دست دادن چربی صورت وزیبایی آن وجود دارد که چندان تهاجمی نیستند.این جایگزین ها باید توسط یک متخصص زیبایی معتبر اعمال شوند این راه ها چربی های موضعی را از بین می برد وگردی صورت را کاهش می دهد. تزریق سم بوتولینوم نیز به تناسب صورت کمک می کند. لیفت گونه با اسید هیالورونیک نیز در همین دسته قرار می گیرد.ترکیب این گزینه ها با عادات سالم تغذیه نتایج خوبی را تضمین می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.