پول‌های بلوکه‌شده نفتی ایران به خزانه بازگشت؟

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه پول‌های بلوکه شده نفتی ایران به خزانه بازگشت، گفت: صادرات ایران به اروپا در دولت سیزدهم ۲۱۳ درصد رشد کرده است.

به گزارش تازه نیوز، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در یادواره شهدای رسانه استان قزوین که در سالن امام علی (ع) اداره ارشاد تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم در ابتدای کار خود با چالش‌های زیادی از جمله همه‌گیری کرونا و بحران فروش نفت روبه‌رو بود که با اجرای تمهیدات مختلف به سرعت از آن‌ها عبور کرد.

به نقل از تسنیم، وی اجرای سیاست همسایگی خوب و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های منطقه را از جمله موفقیت‌های بزرگ این دولت در جهت توسعه صادرات دانست و گفت: دیپلماسی اقتصادی ما حتی در حوزه اروپا هم جواب داده و صادرات ما به این قاره طی یک سال اخیر ۲۱۳ درصد رشد داشته است.

حسینی افزایش قابل توجه صادرات نفت را از دیگر موفقیت‌های دولت در حوزه اقتصادی بیان کرد و افزود: امروز بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشیم و دولت توانسته بسیاری از پول‌های بلوکه شده نفتی را به خزانه کشور برگرداند. با این پول‌های برگردانده شده هم بخشی از بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کردیم.

این مطالب را هم ببینید:

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی در دولت سیزدهم ادامه داد: در شرایطی که به خاطر جنگ اوکراین و روسیه دنیا درگیر بحران غذا شده، دولت توانست با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و نظارت قوی توانست ۷ میلیون تن گندم را از کشاورزان خریداری کند و به همین خاطر امروز ذخایر گندم ما در وضعیت مناسبی قرار دارد و از این بابت دغدغه نداریم.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ حدود یک پنجم اعتبارات دولت در حوزه عمرانی هزینه می‌شد، اما امروز طرح‌های عمرانی بزرگی در کشور اجرا می‌شود و در این حوزه از رکود خارج شدیم. دولت به دنبال پول‌پاشی نیست و سیاست ما این است که بخش‌های مولد اقتصادی مثل صنعت و کشاورزی را توسعه دهیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد دولت سیزدهم در استانی کردن حاکمیت گفت: رکورد سفر‌های استانی در دولت سیزدهم شکسته شد و دولت سیزدهم به قول خود عمل کرد و درآمد مالیات ارزش افزوده شرکت‌های استانی را به خود استان‌ها برگرداند.

حسینی اضافه کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به کرمان شاهد بودیم که ایشان به کار‌ها و خانه‌های روستاییان هم سر زد و پیگیر حل مشکلات آنان شد. در این سفر رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه معادن داشتند و ۲۰۰ معدن غیرفعال خلع ید شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور حتی زمانی هم که به روسیه سفر کردند، بلافاصله برای رسیدگی به مشکلات مردم به کشور برگشتند تا مردم احساس نکنند که در مشکلات تنها هستند. همچنین ورود آقای رئیسی در حوزه اصلاح اقتصادی شجاعانه بود و کاری که سه دهه زمین مانده بود را به سامان رساند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.