گزارش علی باقری در جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی در مورد مذاکرات برجام

در جلسه فوق‌العاده بعدازظهر امروز دوشنبه‌ شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیسی، گزارش مبسوطی توسط علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان درباره گفتگوهای مرتبط با رفع تحریم‌ها به اعضاء شورا ارائه شد.

به گزارش تازه نیوز، در جلسه فوق‌العاده بعدازظهر امروز دوشنبه‌ شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیسی، گزارش مبسوطی توسط علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان درباره گفتگوهای مرتبط با رفع تحریم‌ها به اعضاء شورا ارائه و اعلام شد که جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است.

گزارش‌های رسیده به نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی حاکی است؛ باقری در این جلسه ضمن تشریح روند دور اخیر گفت‌وگوها در وین که پنج روز ادامه داشت، توضیحات کاملی پیرامون محتوای ایده‌های طرح شده از سوی انریکه مورا، معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی ارائه کرد.

این مطالب را هم ببینید:

وی ضمن تشریح روند بررسی ایده‌ها در تهران گفت: بر اساس راهبردهای تعیین شده، پایان دادن به ادعاهای سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی و ایجاد ضمانت‌های لازم برای اطمینان‌یابی از پایداری انتفاع اقتصادی ایران از توافق، محور گفت‌وگوهای هیات مذاکره‌کننده در وین بوده است.

مذاکره‌کننده ارشد ایران ادامه داد: جلسات متعدد کارشناسی درخصوص بررسی ایده‌های ارائه شده از سوی هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی از بدو بازگشت هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به تهران برگزار شد و جمع‌بندی نظرات کارشناسی در حال تدوین نهایی است.

در جلسه امروز، اعضای شورای عالی امنیت ملی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس و اعضای هیات مذاکره‌کننده ایران، بر تداوم اقدامات این هیات و سایر دستگاه‌های ذیربط تا حصول نتیجه نهایی بر اساس مطالبات قانونی کشورمان تاکید کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان امروز صبح گفت: ما تاکنون جمع‌بندی نهایی خود را به صورت مکتوب به طرف مقابل ارسال نکردیم. ساعت 12 امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اروپایی ارسال می‌کنیم.

 

۱ نظر
  1. همدان

    توطئه ودسیسه جدید اسرائیل ایجاد حادثه عظیم و انفجار هسته ای در اوکراین واروپا برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران است .شروع جنگ در اوکراین و انفجار هسته ای در اوکراین که می خواهد رخ دهد طرح وبرنامه اسرائیل است که به مزدورش زلنسکی دیکته کرده اند تا انفجار هسته ای را کلید بزند تا تمرکز واتحاد امریکا وروسیه را بر روی توافق هسته ای ایران را برهم بزند و این انفجار رو بندازه به گردن روسیه وبعد باعث ایجاد جنگ هسته ای بین روسیه واروپا وامریکا بشه وپای اروپا وامریکا را به زور به جنگ اوکراین بکشونه اسرائیل برای برهم زدن توافق هسته ای در هر کجای جهان یک جنگ به پا می کند و هر از چند گاه یک کشور را به گروگان می گیرد تا توافق هسته ای با ایران را برهم زند ، اسرائیل برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران وکشاندن جنگ اوکراین به اروپا یک لحظه هم سرجایش نمی نشیند ودائم کار می کند وروی زلنسکی و بعضی مسئولین خائن امریکا واروپاو حتی ایران کار می کند واسرائیل یک جنگ تحمیلی را برعلیه کل جهان وبرعلیه امریکا واروپا به راه انداخته. *** دولت های کله پوک اروپا وامریکا انقدر دست روی دست بگذارند تا به زودی اسرائیل اتش جنگ را به اروپا بکشانند وکل مسیحیان اروپا را به انتقام هولوکاست در کوره های ادم سوزی بیندازند و اردوگاههای کار اجباری برای مسیحیان اروپا به راه اندازند واز پیه بدن مسیحیان اروپا صابون مسیحی بسازندواسرائیل به زودی بلایی بدتر از فلسطینیان را برسر ملتهای اروپا خواهد اورد اسرائیل دنبال گرفتن انتقام هولوکاست از المان واروپاست والان شرایطش فراهم شده ایا امریکا واروپا هنوز به خطر این غده سرطانی برای اروپا پی نبرده اند؟یا خود را به خواب وخریت زده اند ، اسرائیلی که خود اروپا وامریکا تاسیس کردند وبه اوپر وبال وقدرت دادند درحال حاضر تبدیل به هیولایی شده که می خواهد باایجاد دسیسه وفتنه وجنگ در اوکراین کل اروپا را بسوزاند و ببلعد . مسئولین احمق اروپا وامریکا باید به جای حمله به روسیه به اسرائیل حمله کنند چون هدف اصلی اسرائیل از ایجاد فتنه در اوکراین کشاندن جنگ به اروپا ست وبعد هم برهم زدن توافق هسته ای ایران ، سر نخ ایجاد فتنه وجنگ وانفجار هسته ای آتی در اوکراین دست همان خانه عنکبوت اسرائیل کودک کش است واسرائیل ویهود همان قاتل عیسی مسیح ع و دشمن خونی وتاریخی مسیحیان جهان است ، وپایگاه مسیحیت در جهان اروپا وامریکاست. اسرائیل این عنکبوت و هشت پای سرطانی هیچ گاه دوست امریکا واروپا نبوده ونیست و بلکه اسرائیل و یهود خطرناک ترین وبی رحم ترین دشمن امریکا واروپا ومسیحیان اروپا وامریکاست.مسئولین ایران هرچه سریعتر وبدون فوت وقت و بدون چانه بیشتر باید توافق مشروع وبین المللی هسته را بر محور ایثار واز خود گذشتگی و اتحاد ودوستی ادیان آسمانی اسلام ومسیحیت احیا وامضا کنند و آب پاکی را برروی دستان پلید اسرائیل بریزند واز جنگ وفتنه های اسرائیل کودک کش جلوگیری کنند وگرنه کشور ایران هم در این اتش وفتنه ای که اسرائیل به پا کرده خواهد سوخت. اگر انفجار هسته ای در اوکراین شکل بگیرد فاتحه مذاکرات خوانده خواهد شد وتمرکز و اتحاد واشتراک کشورهای توافق هسته ای بر روی توافق بر هم خواهد ریخت ودوباره متفرق خواهند شد وهمه کشورها باید خود را برای جنگ جهانی وجنگهای هسته ای ویرانگر اخر الزمانی خود را محیا کنند ، باید سریعا با امضا واحیایر توافق هسته ای این توطئه جهانی وهسته ای اسرائیل را خنثی وبی اعتبار کرد ودرجهت صلح وثبات وامنیت منطقه وجهان حرکت کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.