پاسخ برجامی ایران به اروپا/ مشاور تیم مذاکره: بیش از قبل به توافق نزدیک هستیم

استفانی لیختنشاتین خبرنگار پولتیکو نوشت پاسخ ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شد.

به گزارش تازه نیوز، استفانی لیختنشاتین خبرنگار پولتیکو نوشت: پاسخ ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شد. یک منبع می‌گوید «هیچ‌چیز بسیار تحریک‌برانگیز در آن وجود ندارد» ظاهراً چیزی در مورد بحث پادمان در پاسخ ایران وجود ندارد؛ بیشتر بر تحریم‌ها و تضمین‌ها متمرکز است.

برخی رسانه‌های فارسی هم پیامی را از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص این پیام منتشر کرده‌اند که تا لحظه مخابره این خبر صحت آن بر خبرنگار فارس ثابت نشده است.

این مطالب را هم ببینید:

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد تهران پاسخ خود را به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای ارسال کرده است. الجزیره به نقل از این مقام ایرانی گفته فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه با بیان این‌که تا ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، گفته بود، اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم. آن‌ها از پلان B (طرح جایگزین) صحبت می‌کنند، ما هم پلان B خودمان را داریم. (مشروح این سخنان را این‌جا بخوانید)

مشاور تیم مذاکره: بیش از قبل به توافق نزدیک هستیم

مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده در صفحه توئیتر خود نوشت: ‌در الجزیره عربی عرض کردم که در پاسخ ارائه‌شده توسط ایران، دغدغه‌ها نسبت به چند مسئله باقی‌مانده مطرح شده. ولی این‌ها مسائلی نیستند که غربی‌ها نتوانند حل کنند. به توافق نزدیک‌تر هستیم ولی تا مشکلات باقیمانده حل و فصل نشوند، کار تمام نیست.

6 نظر
  1. کارشناس سیاسی

    با این مسخره بازی و ناشی گری های شما جان هزاران بیمار در خطر است؟ هر روز یک پیشنهاد دیگر میدهید!!! اگر با اساس توافق موافقید که تمامش کنید والا اینقدر تفصیر و حاشیه سازی نداره امروز ملت ایران از شما متنفرند و دیگر شماها را نمیخوان صد سال کشور را عقب نگه داشتید وبا کارهایتان صدمات جبران ناپذیری به نسل آینده زدید بس کنید.

  2. افشین

    متاسفم برای داشتن همچین کارشناس سیاسی
    شما زیر دیپلم هم نیستید

  3. علیرضا اسلامی

    برجامی در کار نیست همه سر کاریه !

  4. محسن

    آفرین به کارشناس سیاسی گل گفتی بردار افشن جان از خواب غفلت بلند شو حقیقت رو ببین

  5. همدان

    طرفین هردو انعطاف نشان دهند واز هم گذشت کنند وسریعا توافق کنند قبل از انکه اسرائیل دوباره برای برهم زدن توافق فتنه ودسیسه ای تازه به پا کند.

  6. همدان

    توطئه ودسیسه جدید اسرائیل ایجاد حادثه عظیم و انفجار هسته ای در اوکراین واروپا برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران است .شروع جنگ در اوکراین و انفجار هسته ای در اوکراین که می خواهد رخ دهد طرح وبرنامه اسرائیل است که به مزدورش زلنسکی دیکته کرده اند تا انفجار هسته ای را کلید بزند تا تمرکز واتحاد امریکا وروسیه را بر روی توافق هسته ای ایران را برهم بزند و این انفجار رو بندازه به گردن روسیه وبعد باعث ایجاد جنگ هسته ای بین روسیه واروپا وامریکا بشه وپای اروپا وامریکا را به زور به جنگ اوکراین بکشونه اسرائیل برای برهم زدن توافق هسته ای در هر کجای جهان یک جنگ به پا می کند و هر از چند گاه یک کشور را به گروگان می گیرد تا توافق هسته ای با ایران را برهم زند ، اسرائیل برای برهم زدن توافق هسته ای با ایران وکشاندن جنگ اوکراین به اروپا یک لحظه هم سرجایش نمی نشیند ودائم کار می کند وروی زلنسکی و بعضی مسئولین خائن امریکا واروپاو حتی ایران کار می کند واسرائیل یک جنگ تحمیلی را برعلیه کل جهان وبرعلیه امریکا واروپا به راه انداخته. *** دولت های کله پوک اروپا وامریکا انقدر دست روی دست بگذارند تا به زودی اسرائیل اتش جنگ را به اروپا بکشانند وکل مسیحیان اروپا را به انتقام هولوکاست در کوره های ادم سوزی بیندازند و اردوگاههای کار اجباری برای مسیحیان اروپا به راه اندازند واز پیه بدن مسیحیان اروپا صابون مسیحی بسازندواسرائیل به زودی بلایی بدتر از فلسطینیان را برسر ملتهای اروپا خواهد اورد اسرائیل دنبال گرفتن انتقام هولوکاست از المان واروپاست والان شرایطش فراهم شده ایا امریکا واروپا هنوز به خطر این غده سرطانی برای اروپا پی نبرده اند؟یا خود را به خواب وخریت زده اند ، اسرائیلی که خود اروپا وامریکا تاسیس کردند وبه اوپر وبال وقدرت دادند درحال حاضر تبدیل به هیولایی شده که می خواهد باایجاد دسیسه وفتنه وجنگ در اوکراین کل اروپا را بسوزاند و ببلعد . مسئولین احمق اروپا وامریکا باید به جای حمله به روسیه به اسرائیل حمله کنند چون هدف اصلی اسرائیل از ایجاد فتنه در اوکراین کشاندن جنگ به اروپا ست وبعد هم برهم زدن توافق هسته ای ایران ، سر نخ ایجاد فتنه وجنگ وانفجار هسته ای آتی در اوکراین دست همان خانه عنکبوت اسرائیل کودک کش است واسرائیل ویهود همان قاتل عیسی مسیح ع و دشمن خونی وتاریخی مسیحیان جهان است ، وپایگاه مسیحیت در جهان اروپا وامریکاست. اسرائیل این عنکبوت و هشت پای سرطانی هیچ گاه دوست امریکا واروپا نبوده ونیست و بلکه اسرائیل و یهود خطرناک ترین وبی رحم ترین دشمن امریکا واروپا ومسیحیان اروپا وامریکاست.مسئولین ایران هرچه سریعتر وبدون فوت وقت و بدون چانه بیشتر باید توافق مشروع وبین المللی هسته را بر محور ایثار واز خود گذشتگی و اتحاد ودوستی ادیان آسمانی اسلام ومسیحیت احیا وامضا کنند و آب پاکی را برروی دستان پلید اسرائیل بریزند واز جنگ وفتنه های اسرائیل کودک کش جلوگیری کنند وگرنه کشور ایران هم در این اتش وفتنه ای که اسرائیل به پا کرده خواهد سوخت. اگر انفجار هسته ای در اوکراین شکل بگیرد فاتحه مذاکرات خوانده خواهد شد وتمرکز و اتحاد واشتراک کشورهای توافق هسته ای بر روی توافق بر هم خواهد ریخت ودوباره متفرق خواهند شد وهمه کشورها باید خود را برای جنگ جهانی وجنگهای هسته ای ویرانگر اخر الزمانی خود را محیا کنند ، باید سریعا با امضا واحیایر توافق هسته ای این توطئه جهانی وهسته ای اسرائیل را خنثی وبی اعتبار کرد ودرجهت صلح وثبات وامنیت منطقه وجهان حرکت کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.