بررسی‌های امنیتی اجباری کار دست اپل داد

شرکت اپل باید برای کنترل کیف کارمندانش ۳۰٫۵ میلیون دلار به آن‌ها پرداخت کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، اخیرا قاضی فدرال کالیفرنیا اسناد تسویه یک شکایت علیه اپل به مبلغ ۳۰.۵ میلیون دلار را امضا کرد. این اسناد نشان می‌دهد که شرکت اپل دستمزد ۱۵ هزار کارگر خرده فروش را هنگام بررسی‌های امنیتی پس از شیفت کاری پرداخت نکرده است.

ویلیام آلسوپ، قاضی سانفرانسیسکو، روز شنبه اعلام کرد که این تسویه مربوط به یک شکایت گروهی در سال ۲۰۱۳ است. دادگاه عالی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ از این پرونده استفاده و اعلام کرد که قانون ایالتی، کارکنان را ملزم می‌کند که در هنگام انجام بررسی‌های امنیتی اجباری، حقوق دریافت کنند.

شرکت‌های آمازون و والمارت نیز از جمله کارفرمایان بزرگ امریکا هستند که با شکایت‌های مشابهی روبرو هستند. سال گذشته آمازون و یک آژانس با یکدیگر توافق کردند که برای حل و فصل یکی از این پرونده‌ها به ۴۲ هزار کارگر انبار ۸.۷ میلیون دلار بپردازند.

شاکیان پرونده اپل ادعا کردند که کارگران خرده‌فروشی اغلب چند دقیقه پس از ساعت کاری و گاهی اوقات بیشتر منتظر می‌ماندند تا قبل از اینکه بتوانند محل کار خود را ترک کنند، کیف‌هایشان کنترل شود. آلسوپ در سال ۲۰۱۵ این پرونده را رد کرده بود و گفت که کارگران در طول بررسی‌های امنیتی تحت کنترل شرکت نبودند، زیرا آن‌ها نباید  وسایل شخصی را به محل کار می‌آوردند تا کنترل شوند.

یک دادگاه استیناف فدرال از دادگاه عالی کالیفرنیا خواست تصمیم بگیرد که آیا زمان صرف شده در کنترل‌های  پس از شیفت باید طبق قوانین ایالتی جبران شود یا خیر.

دادگاه ایالتی در سال ۲۰۲۰ علیه اپل حکم داد و گفت:”غیرعملی و غیرمنطقی است که از کارکنان انتظار داشته باشیم تا وسایل شخصی خود را به محل کار نیاورند. دادگاه فدرال سپس پرونده را احیا کرد و آلسوپ سال گذشته گفت که قصد دارد به شاکیان حکم اجمالی بدهد و دستور محاکمه در مورد خسارت را بده”.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.