بررسی توافق برجام توسط شورای عالی امنیت ملی

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در مورد مذاکرات نخواهد داشت، گفت: شورا توافق را بررسی و سپس گزارش به مجلس می‌آید.

به گزارش تازه‌نیوز، علی شمخانی در خصوص نشست مشترک امروز مجلس با مقامات و مسئولان دخیل در موضوع مذاکرات هسته‌ای، گفت: مجلس قانون و مصوبه‌ای تحت قانون اقدام راهبردی دارد که خیلی در تقویت توان مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران با توجه به پشتوانه فنی که فراهم کرد، داشته است. در این قانون وظیفه‌ای برای دو کمیسیون تخصصی خود یعنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و انرژی ترسیم کرده است که در صورت توافق، گزارش اقدامات انجام گرفته به مجلس داده می‌شود.

وی ادامه داد: در طول مذاکرات رایزنی‌ها و تبادل اطلاعات به شکل برگزاری جلسات، شفاهی یا حتی مکتوب با کمیسیون‌ها و صحن مجلس صورت گرفته است، امروز هم برای اولین بار نشستی به صورت غیرعلنی برگزار شد که به نظر جلسه خیلی خوبی بود.

به نقل از مهر، دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی قرار نیست مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی توافق را بررسی و آن را باید به تصویب خود برساند سپس گزارش به مجلس می‌آید.

۱ نظر
  1. مهدی

    اقای رئیسی باید اهم ومهم کند در خصوص توافق هسته ای ، هر فرد عاقل وباسواد وآزاده واقتصاددان ودین داری می فهمد امضا توافق مشروع بین المللی هسته ای با ابرقدرتهای جهان در همین شرایط کنونی که حتی بعضی خواسته های تیم رئیسی محقق نشده به مراتب بهتر وسودمند تر وعاقلانه تر وحکیمانه تراست از عدم توافق وشکست توافق هسته ای ست و درمقابل شکست توافق بین المللی هسته ای بدترین گزینه برای نظام مقدس است و باعث خسارتهای گسترده به ملت ونظام مقدس می شود. احتمال خروج مجدد امریکا از توافق هسته ای هم بسیار بعید است وجای نگرانی ندارد چون اگر توافق هسته ای احیا شود یک پیروزی برای اقای بایدن ودمکراتها خواهد بود وباعث خواهد شد دور بعدی ریاست جمهوری هم اقای بایدن ودمکراتها رئیس جمهور امریکا شوند وحداقل ایران 6سال از مواهب توافق هسته ای برخوردار خواهد بود چون تا وقتی دمکراتها کرسی ریاست جمهوری را داشته باشند برجام ایمن خواهد بود چون دمکراتها متولی توافق هسته ای بوده اند در ثانی امریکا با خروج از برجام خسارت بیشتری از ایران به انها وارد شده و می ترسند دوباره از برجام خارج شوند والان تنبیه شده وپشیمان شده اند ومی خواهند به توافق بر گردند پس احتمال خروج دوباره امریکا از توافق بسیار بعید است وجای نگرانی ندارد. ایت ا… رئیسی بدون تلف کردن وقت با قدرت و توکل برخداوند قادر برای امضا توافق مشروع بین المللی هسته ای امیر عبدالهیان را راهی وین کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.