شرط ایران برای رفتن به مرحله جدید مذاکرات اعلام شد

وزرای خارجه ایران و عمان در یک تماس تلفنی در خصوص مسائل مختلف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش تازه‌نیوز، وزارت خارجه عمان امروز (پنج‌شنبه) از تماس تلفنی حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران با «بدر البوسعیدی» همتای عمانی خود خبر داد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به حسن نیت و جدیت ایران در رسیدن به توافقی خوب و پایدار  در مذاکرات اظهار کرد: پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران از توافق و رعایت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد.

به نقل از فارس، وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود نمی‌توانیم با قطعیت از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن بگوییم.

امیر عبداللهیان در تاریخ ۱۹ مرداد ماه نیز در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی در خصوص آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات رفع تحریم‌ها با همتای عمانی خود گفت‌و‌گو و از دیدگاه‌ها و تلاش‌ عمان در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌ها قدردانی کرده بود. طرفی در پنجم مرداد ماه نیز در این خصوص تماس دیگری داشتند.

عمان در خلال مذاکرات رفع تحریم‌ها در بسیاری موارد نقش پیامرسان و میانجی‌ را بر عهده داشته و در یک ماه اخیر بارها مقامات اروپایی، آمریکایی و ایرانی با مسقط گفت‌و‌گو و رایزنی کرده‌اند. به طوریکه رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در تاریخ پنجم مرداد ماه و سپس «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در نهم مرداد با «بدرالبوسعیدی» تماس تلفنی برقرار کرده و در خصوص مذاکرات هسته‌ای و پاره‌ای مسائل دیگر با وی به گفت‌و‌گو نشستند.

۱ نظر
  1. همدان

    توافقی در کار نیست، مشکل توافق نا کارامدی ونابلدی امیر عبدالهیان در احیای توافق برجام ورفع تحریمهاست این وزیر رفوزه مرتب درجا می زند واخر کار هم دست خالی از مذاکرات باز خواهد گشت بدون توافق ورفع تحریمها وبعد از شکست توافق تقصر عدم توافق را به گردن امریکا خواهد انداخت. شگرد تکراری امیرعبدالهیان که وزیری تنبل وناکارامد همین است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.