تکلیف مجلس به دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، ، سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح دو فوریتی جهش و رونق تولید مسکن در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه کارشناسانی از وزارت راه و شهرسازی، مرکز پژوهش ها، بنیاد مسکن و بانک مسکن حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دو فوریت این طرح هفته گذشته از سوی نمایندگان تصویب شده بود، ادامه داد: در این جلسه  6 ماده ابتدایی این  طرح بررسی و تصویب شد.

نماینده خدابنده در مجلس با اعلام اینکه تا چهارشنبه هفته جاری باید طرح در کمیسیون بررسی و به صحن علنی پارلمان ارجاع شود، افزود: براساس این طرح دولت مکلف به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکن در ظرف 4 سال می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه براساس این طرح ترکیب شورای عالی مسکن و اختیارات آن نیز در چارچوب قانون دیده شده است، اضافه کرد: تامین منابع مالی این طرح در قالب ایجاد صندوق ملی مسکن از دیگر مواردی است که در این طرح در نظر گرفته شده است.  شرایط ایجاد صندوق ملی مسکن  و شرایط تعیین هیات امنای آن و این که چه کسانی مسئولیت این صندوق را در دست گرفته از دیگر مواردی است که در این طرح دیده شده است. در این طرح در خصوص نحوه مدیریت صندوق و ذخیره مالی آن نیز مواردی ذکر شده است.

حسینی اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس فردا در جلسات صبح و بعدازظهر ادامه بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن را در دستور کار دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.