شهر عجیبی که مرز دو کشور از وسط خانه‌هایشان می‌گذرد! +تصاویر

زندگی در شهر عجیبی که مرز دو کشور از درون خانه هایش می‌گذرد قطعا مزایا و معایب خود را دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، شهر بارله هرتوگ (Baarle-Hertog) یک منطقه محصور بلژیکی در هلند است که مناطق کوچک‌تر هلندی به نام بارله ناسائو (Baarle-Nassau) در آن قرار دارد. این شهر به ۲۴ منطقه کوچک تقسیم شده و درهای ورودی برخی از ساکنان آن درست در مرز میان دو کشور قرار دارد.

مرز بین هلند و بلژیک

در اکثر نقاط دنیا بیدار شدن، دوش گرفتن و بیرون رفتن برای کار یا خرید یک برنامه روتین صبحگاهی است اما برای ساکنان این شهر این کار شامل عبور از چندین مرز ژئوپلیتیکی است. زمین این شهر پر از خطوط گیج کننده است. در بعضی موارد مرزها درست از وسط خانه ها می‌گذرند و این به این معنی است که ساکنان می‌توانند در یک کشور غذا بپزند و در کشور دیگر آن غذا را بخورند.

شهر بارله هرتوگ و بارله ناسائو

این شهر یک خط مشی و قانون «درِ ورودی» دارد به این معنی که کشور زادگاه شما همانی است که درِ ورودی منزلتان در آن قرار دارد. اما در این میان بعضی خانه‌ها هستند که مرزها درست از وسط درهایشان می‌گذرد. گیج کننده است، نه؟ بارله هرتوگ و بارله ناسائو هر کدام دولت، شورا، شهردار و مدارس خود را دارند. زبانی که به آن صحبت می‌کنید هم بستگی به جایی دارد که پایتان را روی زمینش می‌گذارید؛ اگرچه اکثر افراد صحبت کردن به هر دو زبان فنلاندی و هلندی را آموخته‌اند.

شهر مرزی هلند و بلژیک

جدای از تمامی قوانین متفاوت دو کشور هلند و بلژیک که باعث سردرگمی ساکنین می‌شود، تصور کنید زندگی در زمانه سخت همه‌گیری کرونا و اعمال محدودیت ها برای ساکنان این منطقه چگونه بوده است؛ زیرا هلندی ها و بلژیکی ها قوانین متفاوتی برای فاصله گذاری اجتماعی وضع کرده بودند. هر کدام از این دو کشور قوانین خاص خود را برای استفاده از ماسک و باز یا بسته بودن فروشگاه‌ها و رستوران‌ها وضع کرده بودند که باعث دودستگی و پیچیدگی اوضاع برای ساکنان این شهر شده بود.

مرز دو کشور هلند و بلژیک

چرا بارله هرتوگ این‌طور تقسیم‌بندی شده است؟

پیشینه بارله هرتوگ و بارله ناسائو به سال ۱۱۹۸ برمی‌گردد؛ زمانی که این منطقه توسط هنری اول، دوک برابانت تقسیم و بخش‌هایی از آن را به حاکم شهر شوتان داد.

حدود ۶۳۲ سال بعد بلژیک از هلند مستقل شد و بحث درباره اینکه مرز باید کجای شهر قرار بگیرد دهه ها به طول انجامید. تصمیم گیری درباره این مناطق در نهایت در سال ۱۹۹۵ انجام شد و این به این معنی است که این شهر به شکل فعلی کمتر از ۳۰ سال قدمت دارد. امروز این شهر با وجود وسعت کمی که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند که بسیاری از آنها مشتاق این هستند که با یک حرکت از یک کشور به کشور دیگر بپرند.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.