پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳۰ مرداد/ ۲ فاکتور مهم برای بازار سرمایه!

پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ به کدام سمت خواهد رفت؟

به گزارش تازه‌نیوز، کارشناسان بازار سرمایه امروز پس از اتفاقاتی که در بازار رخ داد، برای پیش بینی بورس فردا با دقت اخبار برجامی و تحولات بازار ارز را دنبال می‌کنند.

تا لحظه نگارش این گزارش هنوز پاسخی از سوی دولت ایالات متحده و یا اتحادیه اروپا در راستای پیشنهادات برجامی ایران صادر نشده است. اما فعالان بازار سهام و حتی سایر بازارهای مالی شدیدا در انتظار دریافت پاسخ طرف‌های غربی هستند. تحولات امروز در بازار سرمایه نشانگر اثرپذیری گسترده بورس از ابهامات برجامی بود. به نحوی که بسیاری از سهامداران و کارشناسان در شبکه های اجتماعی از تداوم شرایط گرگ و میش پیرامون مذاکرات شکایت می‌کردند.

پیش بینی بورس فردا

به نقل از تجارت‌نیوز، به باور اغلب کارشناسان یک چشم فعالان بازار سرمایه اینروزها به وین و چشم دیگرشان به بازار ارز است. از همین رو انتظار می‌رود در صورت احیای توافق و یا تداوم شرایط ابهام آلود فعلی اوضاع بازار به شکل فعلی باشد. اما اگر گشایشی در زمینه احیای برجام محقق شود می شود انتظار داشت سهم های ریالی و گروه بانکی جهش قابل توجهی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

البته همانطور که بارها تاکید شده اگر سهم‌ها کامودیتی محور و دلاری نیز با افت مواجه شوند به هیچ عنوان پایدار نیست. به عبارتی انتظار می‌رود به دلیل کاهش هیجانی نرخ دلار در صورت توافق، سهم های دلاری روند نزولی را برای مدتی کوتاه در پیش بگیرند. اما این وضعیت از دید تحلیلگران پایدار نخواهد بود و پس از فروکش کردن هیجانات متوقف خواهد شد.

به طور کلی می‌توان گفت پیش بینی بورس فردا به فاکتورهایی مانند نوسانات نرخ ارز و پاسخ ایالات متحده به پیشنهادات برجامی ایران بستگی دارد. اما اگر هیچ اتفاق خاصی رخ ندهد و صحنه تغییری نیابد به احتمال بسیار زیاد بازار مسیر فعلی خود را تغییر نخواهد داد.

۱ نظر
  1. رضا

    از نیمه ی سال ۹۹ که دلار هر روز بالا و بالاتر می رفت ، بورس جهت عکس دلار حرکت می کرد یعنی روند کاهشی را طی می نمود . اکنون که برجام در شرف توافق هست و چنانچه نرخ دلار پایین بیاید نباید انتظار داشت که بورس نیز منفی و کاهشی خواهد بود چون بورس قبلا” این کاهش را پیش خور کرده و میشه به جراءت گفت که بورس هیچ وابستگی به دلار نداشته و نخواهد داشت‌ . اگر توافق برجام صورت بگیرد که قطعا” صورت خواهد گرفت ، قیمت ارز ، سکه‌، طلا، خودرو، ملک و … بشدت کاهش خواهد یافت ولی بورس که تو این مدت ۲ سال نزولی و کاهشی بوده قطعا” روند روبه رشدی را طی خواهد نمود و مجبور هست که این عقب ماندگی ۲ سال اخیر را جبران کند. این خط و این نشان.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.