وزیر آموزش و پرورش: جای رئیسی بودم لایحه رتبه‌بندی معلمان را پس می‌گرفتم

وزیر آموزش و پرورش گفت: من اگر جای رئیس‌جمهور بودم لایحه رتبه بندی را پس می‌گرفتم!

به گزارش تازه‌نیوز، یوسف نوری، در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی ۸ استان کشور پایین‌تر از سرانه میانگین کشوری است؛ گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس دو شیفته هستند چیزی حدود هشت هزار مدرسه کانکسی و سنگ دست چین در ابتدای دولت داشتیم و ۱۳ هزار مدرسه چشمه‌های بهداشتی نداشتند.

جذب معلمی سالهاست به روش‌های گوناگون انجام می‌شود، اما حدود بیش از ۶۰ درصد این افرادی که جذب آموزش و پرورش شدند در رشته‌های فارغ التحصیل شدند که با موضوعاتی که تدریس می‌کنند همخوانی ندارد و جنسیت آن‌ها بیشتر از بانوان هستند.

به نقل از دانشجو، وزیر آموزش و پرورش گفت: در این اندیشه بودیم که ۵۰ درصد مراکز آموزشی را به ۵۰ هنرستان‌ها اختصاص دهیم که تاکنون تنها ۳۶ درصد محقق شده است. مدارس استعداد‌های درخشان به دلیل دخالت‌های ناصواب دچار افت شده بودند که خوشبختانه در حال بهبود است. چیزی به اسم بیمه فرهنگیان نداشتیم. بانک سرمایه حدود هزار میلیارد تومان یعنی نصف بودجه آموزش و پرورش بدهکار است سرایدار و نیروی نگهبان نداریم. ما نظام آموزشی را با چنین شرایطی آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید:

نوری با اشاره به قانون رتبه بندی معلمان گفت: من اگر جای رئیس جمهور بودم لایحه رتبه بندی را پس می‌گرفتم. در ابتدای دولت پولی نبود، اما آقای رئیس جمهور لایحه را پس نگرفتند و برای آن اعتبار پایدار گذاشتند.

وی با بیان اینکه پیش از این در دولت به دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مدرسه کوچک نگاه می‌شد؛ گفت: امروز به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه‌ای شده است. برای تربیت هر یک از ۶ ساحت تربیتی، آموزش‌های مهارتی در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۴۶۰ هزار نفر از مهرآفرینان که قرار بود به استخدام رسمی آموزش و پرورش در بیایند به دلیل نداشتن کد استخدامی نتوانستند وارد مجموعه آموزش و پرورش شوند. امسال هم برای اولین بار اساتید دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی به صورت یکسان با اساتید دیگر دانشگاه‌های کشور از حقوق و مزایا برخوردار خواهند شد.

6 نظر
  1. حسن موسوي

    باید لایحه پس گرفته شود، نه به خاطر فرمایشات وزیر؛ بلکه به خاطر نا کارآمدی و بی رحمانه و ناجوانمردانه نوشتن آئین نامه آن که بیشتر معلمان پرسابقه به نصف حقشان هم نمی رسند وآئین نامه رتبه بندی علیه معلمان نوشته شده است تا رتبه های بالا را کسب نکنند.

  2. بازنشسته فرهنگی

    آقای وزیر به فکر بازنشستگان آموزش و پرورش هم باشید زیرا حقوق آنها هم در وضعیت خوبی نیست اینجانب بازنشسته سال هشتاد و هفت آموزش و پرورش هستم با سی سال سنوات خدمت و مدرک فوق لیسانس در سال جاری هشتصد و پنجاه هزار تومان حقوقم اضافه شود و از طرفی یارانه خانواده سه نفره اینجانب با یک کار غیر کارشناسی علیرغم پی گیری و اعتراض به مدت چهار ماه کماکان برقرار نگردید

  3. روستازاده

    تندیس بزرگ چاپلوسان برازنده نوری هست که هیچ چیزی در وجود ایشان نیست جز ظلمت

  4. ناشناس

    اگر جای رئیس جمهور بودی؟! همین لقمه وزارت هم صد برابر از دهنت بزرگتره… .

  5. ffff

    به حال آموزش و پرورش با چنین وزیری باید گریست.معلمانی که کف ترین حقوق جامعه را میگیرن حتی زیر کارگری و حتی با اجرای رتبه بندی بعد از ده سال هنوز زیر خط فقرند و به جز حقوق از هیچ مزایا و امکانات دیگری برخوردار نیستند یه صندوق ذخیره فرهنگیان داشتن اونم اختلاص گرا خالی کردن

  6. فرهنگی مفلوک

    تا مرگ سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.