ساخت برج تحقیقاتی اصفهان به همت «سپاهان جارو»

برج تحقیقاتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با همت «هلدینگ سپاهان جارو» با هدف قطع وابستگی به کشورهای خارجی در حوزه لوازم خانگی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تازه نیوز، همایش «ستاره‌های بازار لوازم خانگی» به میزبانی هلدینگ سپاهان جارو و با حضور فروشندگان لوازم خانگی استان اصفهان، 27 تیرماه در سالن همایش‌های سیتی سنتر برگزار شد. این همایش با هدف هم افزایی میان فروشندگان لوازم خانگی و هلدینگ سپاهان جارو برگزار شد و علاوه بر آن از محصول جدید این مجموعه نیز رونمایی شد.

علاوه بر موارد یاد شده، با توجه به اهمیت آموزش در این حوزه، هلدینگ سپاهان جارو اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در صنف لوازم خانگی نیز کرده است. از جمله این مباحث به آموزش حسابداری، فروش و مباحث مالیاتی می‌توان اشاره کرد. این آموزش‌ها در راستای کاهش دغدغه‌های فعالان این صنف برگزار می‌شود.

خودکفایی در تامین مواد اولیه

مجتبی تنباکویی مدیرعامل سپاهان جارو در حاشیه این همایش و در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت 37 ساله این مجموعه اظهار کرد: این مجموعه با تولید قطعات جانبی و لوازم خانگی و سپس جاروبرقی فعالیت خود را آغاز و بعد از اخذ آرم استاندارد با بروزرسانی قطعات پلیمری مسیر جدیدی را آغاز کرد.

وی افزود: با اینکه مجموعه ما با جارو شناخته می‌شود اما اولین برندی هستیم که تقدم و تاخر تولید، با توجه به نام آن رعایت نشده است. از این رو در سال‌های اخیر وارد تولید و توزیع قطعات و لوازم خانگی مختلف شده‌ایم. پنکه، اتو، مایکروفر، لباسشویی و … از تولیدات جدید ماست.

مدیرعامل سپاهان جارو تاکید کرد: افرادی که با تولید آشنا هستند می‌دانند که این امر، موضوع بزرگی است چرا که این تولیدات نیازمند R&D (واحد تحقیق و توسعه) و سیستم‌های اداری قوی است تا بتوان نیاز مخاطبان را به خوبی رفع کرد.

تنباکویی با اشاره به عدم وابستگی در حوزه تامین مواد اولیه گفت: شاید ما تنها کارخانه‌ای هستیم که 95 درصد نیاز خود را خودش تامین می‌کند و علت این موضوع توجه به کیفیت است.

مدیرعامل سپاهان جارو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آینده نگری این شرکت در حوزه تحقیقات گفت: با اتکا به دانش فنی متخصصین این شرکت برج تحقیقاتی 14 طبقه به عنوان دومین برج تحقیقاتی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با محوریت تحقیق بر روی موتورهای لوازم خانگی کوچک به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

تنباکویی با اشاره به اینکه موتورسازی سودی برای شرکت‌های تولیدی ندارد تصریح کرد: فعالیت در این حوزه با هدف قطع وابستگی به کشورهای خارجی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم عملیاتی که قرار است در آینده این مجموعه انجام شود؛ هفت بلوک با زیربنای 4 هزار متر مربعی در 4 طبقه در شهرک رازی در حال آماده سازی است تا پاسخگوی حجم تولید و نیاز بازار باشیم.

مدیرعامل سپاهان جارو با اشاره به تولید پنکه جدید این مجموعه گفت: این محصول ظاهری شبیه به پنکه دارد اما نقایص پنکه‌های معمولی از آن حذف شده است. این محصول با دارا بودن پروانه 16 پره‌ای و ایجاد دو تونل باد به صورت امن، علاوه بر پرتاب باد تا 15 متر، مشکلات ناشی از پنکه‌های معمولی برای سلامتی را نیز نخواهد داشت.

تنباکویی در ادامه به معرفی برندهای زیر مجموعه این هلدینگ پرداخت: برند (ام تی کو) مخفف متین تیام کوثر، در رشته لوازم صنعتی _ نظافتی در حال تولید است. به عنوان مثال واکس زن‌های صنعتی، دست خشک کن و شستشو دهنده‌های سطوح از تولیدات این شرکت است. همچنین برند (لایف لند) در حوزه لوازم خانگی کوچک در حال تولید محصولات مختلفی است.

تولید محصولات نظافتی بر مبنای استانداردهای issa
محسن تنباکویی مدیرعامل شرکت (ام تی کو) نیز در حاشیه این همایش اظهار کرد: سال 84 به درخواست مشتریان خود، کار ساخت جاروبرقی مرکزی را آغاز کردیم و سبد تجهیزات نظافتی را با تولید جاروبرقیِ تک، دو و سه موتوره ادامه دادیم. سال 87 نیز اولین جاروبرقی کوله پشتی را در سطح کشور تولید کردیم و فعالیت خود را از یک کارگاه کوچک به یک کارخانه بزرگ توسعه دادیم.

وی افزود: بین سال‌های 90 الی 95 به تکمیل سبد محصولات پرداختیم و تولیداتی مانند دست خشک کن، دستگاه‌های واکس برقی و انواع اسکرابر و واتر جت را در خط تولید خود اضافه کردیم.

مدیرعامل شرکت (ام تی کو) اضافه کرد: سال 2016 با توجه به اینکه در نمایشگاه تجهیزات نظافتی هلند شرکت کردیم، به عنوان اولین عضو ایران در (issa) درآمدیم که قدیمی ترین نهاد بین المللی در زمینه تجهیزات نظافتی در امریکاست. با عضویت در این نهاد به صورت مستمر استانداردهای تولید محصولات نظافتی را دریافت می‌کنیم و تمامی محصولات ما طبق استانداردهای این نهاد در حال تولید است.

تنباکویی ادامه داد: امسال نیز در حال تکمیل سبد محصولات خود هستیم که این سبد به 50 نوع محصول متفاوت و کامل خواهد رسید.

درصدد رفع دغدغه‌های توزیع کنندگان هستیم
محمد تنباکویی معاون توسعه بازار سپاهان جارو نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به اهداف این همایش گفت: رفع دغدغه توزیع کنندگان کالا باعث شد تا این همایش را برگزار کنیم. یکی از این دغدغه‌ها موضوع مالیات است که توزیع کنندگان لوازم خانگی با آن روبرو هستند. از این رو برگزاری آموزش مباحث مالیاتی را در دستور کار این همایش قرار دادیم.

وی با اشاره به خروج از تولید تک محصولی این هلدینگ گفت: اولین محصول بعد از جاروبرقی که تصمیم به تولید آن گرفتیم پنکه‌ای است که سیرکولاسیون هوا را انجام می‌دهد و در صرفه جویی انرژی موثر و برای سلامتی مفید است.

سهم بازار 60 درصدی محصولات سپاهان جارو در استان اصفهان
مهدی تنباکویی (سمت) نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به تحقیقات بازار محصولات این هلدینگ گفت: طی تحقیقات صورت گرفته از سهم بازار محصولات سپاهان جارو در استان اصفهان متوجه شدیم که 60 درصد سهم بازار استان اصفهان به محصولات این هلدینگ اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: معرفی محصولات سپاهان جارو در استان اصفهان به نحوی بوده که زمانی که فردی به فکر خرید جارو می‌افتد اولین برندی که به ذهن او متبادر می‌شود «سپاهان جارو» است. اما اینکه ما چطور توانستیم به این سهم برسیم فقط و فقط به دلیل کیفیتی است که با دید «برکت» به آن نگاه کردیم.

(سمت) با اشاره به چشم انداز هلدینگ سپاهان جارو گفت: با توجه به افزایش سرانه مصرف انرژی و با توجه به ویژگی نسل جدید در حال تولید محصولاتی متناسب با نیازهای جدید هستیم که البته مسیری مشکلی را در پیش داریم زیرا نسل جدید به سرعت در حال تغییر رفتار است.

تنباکویی در پایان تصریح کرد: از تمامی تولید کنندگان درخواست دارم کیفیت خود را کاهش ندهند تا مردم کشورمان در موقع خرید اولین انتخابشان کالای ایرانی باشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.