قول آمریکا به اسرائیل درباره ایران

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: «طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعاهای مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است».

به گزارش تازه نیوز، مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی می‌گویند دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

به نقل از فارس، در حالی که مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر سعی در القای حاصل‌شدن توافق در مذاکرات رفع تحریم‌های وین و موافقت آمریکا با شروط ایران داشتند، اما وبگاه «آکسیوس» در گزارشی این مسئله را رد کرد.

آکسیوس بامداد یکشنبه به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

این مطالب را هم ببینید:

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: «توافق [در مذاکرات وین] ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما هنوز درباره نتیجه مذاکرات ابهام بوده و خلأهایی با ایرانی‌ها وجود دارد. در هر حال، [توافق با ایران] قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد».

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: «طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعاهای مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است».

این وبگاه خبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اما از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده، به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: «مذاکرات با واشنگتن درباره تهران اخیراً سخت‌تر شده است. هنوز تصمیم نهایی آمریکا در مورد توافق هسته‌ای گرفته نشده است».

این مقام صهیونیست به آکسیوس گفت: «سیاست ما این است که به رویارویی آشکار [درخصوص توافق هسته‌ای ایران] با واشنگتن نرسیم، مانند آنچه [که توسط نتانیاهو] در سال ۲۰۱۵ رخ داد».

این منبع که نام یا سِمتش فاش نشد، با تایید تلویحی این مسئله که مخالفت کابینه کنونی تل‌آویو با احیای توافق هسته‌ای ایران مربوط به انتخابات سراسری آتی در فلسطین اشغالی است، اظهار داشت: «[یائیر] لاپید قصد ندارد تقابل علنی با [جو] بایدن بر سر توافق هسته‌ای به راه بیاندازد».

«باراک راوید» نگارنده صهیونیست این گزارش، تحلیل کرد: «اگر توافق هسته‌ای قبل از انتخابات نوامبر اعلام شود، می‌تواند دست‌آویزی سیاسی به بنیامین نتانیاهو، رهبر ائتلاف راست‌گرا بدهد تا علیه یائیر لاپید، نخست‌وزیر کنونی اسرائیل استفاده کند».

طبق این گزارش، «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه با «جیِک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

پیش از این نیز لاپید در نامه‌ای اعتراضی به دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نوشت که پیش‌نویس توافقی که اتحادیه اروپا به ایران تحویل داده، از خطوط قرمز دولت بایدن تعدی کرده است.

با این حال، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، روز جمعه گفت هنوز مسائل پیچیده‌ای برای احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد.

۱ نظر
  1. کارشناس سیاسی

    روسیه ایران را مسخره خودش کرده و در پنهان کارشکنی میکند. متاسفانه مقامات ایرانی خیلی به روسیه خوش بین هستند؟ آمریکاهم بدون موافقت صهیونیستها نمیتواند در مورد برجام تصمیم گیری کند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.