ماجرای لغو قرار‌های معامله ملک در تهران چیست؟

در روز‌های اخیر نقش عنصر «تردید» در معاملات مسکن به حدی پررنگ شده که به لغو برخی قرار‌های تنظیم شده برای انعقاد قرارداد منجر شده است.

به گزارش تازه نیوز، حدود دو هفته از زمانی که دور جدید مذاکرات احیای برجام از سر گرفته شد، می‌گذرد و اخبار پیرامون نتیجه این اخبار حکایت از آن دارد که بسیاری از نقاط اختلافی میان طرفین مذاکرات حل شده است. هر چند هنوز هیچ چیز در این رابطه قطعی نشده است، اما اخباری مبنی بر نزدیک‌تر شدن به دستیابی به توافق و به دنبال آن افت نرخ ارز به واسطه کاهش ریسک متغیر غیراقتصادی سبب شده معامله گران بازار مسکن به ویژه متقاضیان خرید، درباره معامله در چنین شرایطی مردد شوند.

به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته واسطه‌های ملکی، در یک هفته اخیر قرار‌هایی که از پیش برای معامله آپارتمان تنظیم شده بود و اتفاقا توافق کلی بر سر قیمت و شرایط پرداخت نیز در نشست‌های اولیه میان مالک و متقاضی خرید صورت گرفته بود، از سمت خریدار لغو شده است.

این مطالب را هم ببینید:

هرچند در این موارد خریدار به صراحت عنوان نمی‌کند که با چه انگیزه‌ای از معامله انصراف می‌دهد، اما برآورد واسطه‌های ملکی این است که خریداران، چون احتمال می‌دهند بلافاصله پس از توافق بر سر رفع تحریم‌ها، ارزش دلار کاهش پیدا کند و به دنبال آن سایر بازار‌ها از جمله بازار ملک با ریزش قیمت روبه‌رو شود، در نتیجه اصرار و عجله‌ای برای نهایی کردن معامله ندارند.

تصور خریداران این است که در بازار راکد کنونی، با چند روز تاخیر در معامله بعید است ملک مورد پسند آن‌ها به فرد دیگری فروخته شود، اما ممکن است به دنبال این تاخیر چند‌روزه، خبر قطعی از وضعیت ریسک متغیر غیراقتصادی و برون زای موثر بر بازار ملک یعنی سرانجام مذاکرات برجامی منتشر شود. این نگاه سبب شده برخی از متقاضیان خرید فعلا نشست‌های خود را به بهانه‌های مختلف لغو کرده و به یک هفته آینده موکول کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.