«استون هنج اسپانیایی» بار دیگر سر از آب بیرون آورد! +تصاویر و ویدئو

استون هنج اسپانیایی ۷,۰۰۰ ساله بار دیگر از زیر آب بیرون آمد.

به گزارش تازه‌نیوز، استون هنج اسپانیایی (Dolmen of Guadalperal)، یک حلقه بزرگ متشکل از ۱۵۰ سنگ گرانیتی است که ۲,۰۰۰ سال قدیمی‌تر از استون هنج مشهور بریتانیاست و پس از خشکسالی ای که باعث کاهش آب دریاچه Valdecañas، به یک چهارم سطح معمول خود شد، از اعماق آب بیرون آمد. از زمان کشف استون هنج اسپانیایی در سال ۱۹۲۴، این سازه باستانی، تنها چهار بار دیده شده است.

استون هنج اسپانیایی ۷,۰۰۰ ساله

سنگ های استون هنج اسپانیایی که متعلق به ۵,۰۰۰ سال قبل از میلاد است دارای طرح هایی با جزئیات موجی هستند که گمان می رود نشان دهنده رودخانه تاگوس در نزدیکی آن باشد. برخی نظریه ها حاکی از آن است که این سازه به عنوان یک معبد خورشیدی استفاده می شده است یا ۷۰۰۰ سال پیش توسط مردم سلتیک، بر روی مقبره هایشان ساخته شده است. این بنا به اندازه استون هنج انگلستان مشهور نیست، اما تئوری های مربوط به اهداف آنها مشابه است که به عنوان یک تقویم خورشیدی باستانی نیز شناخته می شود.

استون هنج اسپانیایی ۷,۰۰۰ ساله

سنگ های استون هنج اسپانیایی در صورت غوطه ور ماندن طولانی مدت به طور کامل ناپدید می شوند، چراکه سنگ های گرانیتی مستعد فرسایش هستند. آنجل کاستانو، رئیس انجمن فرهنگی پرالدا، اخیراً کمپینی را برای انتقال این بنای تاریخی ماقبل تاریخ از محل پرآب آن به جایی که در سطح بماند آغاز کرده است. کاستانو در سال ۲۰۱۹، زمانی که این سنگ‌ها برای آخرین بار بالای آب بودند گفت: «این سنگ‌های یکپارچه، در حال حاضر آثار قابل توجهی از فرسایش را نشان می‌دهند و اگر اکنون ذخیره نشوند، ممکن است خیلی دیر شود.»

استون هنج اسپانیایی ۷,۰۰۰ ساله

انجمن‌های تاریخی و گردشگری محلی از انتقال استون هنج اسپانیایی به موزه یا جای دیگری در زمین خشک حمایت کرده‌اند.اطلاعات زیادی در مورد استون هنج اسپانیایی در دست نیست، چراکه معمولاً در عمق آب ها قرار دارد، با این حال ظهور دوباره این سنگ ها می تواند به باستان شناسان اجازه دهد سرانجام اسرار باستانی آن را کشف کنند. این مکان توسط هوگو اوبرمایر، کشیش آلمانی و باستان شناس آماتور، در سال ۱۹۲۵ کشف شد. در سال ۱۹۶۳، فرانسیسکو فرانکو باهاموند، که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۷۵ بر اسپانیا حکومت می کرد، دستور داد تا دره ای که بر روی رودخانه تاگوس قرار گرفته بود و این بنا در آن قرار داشت را به محل ذخیره آب تبدیل شود.

باستان شناسان در استون هنج اسپانیایی، بقایای آثار رومی را به همراه آثار باستانی دیگری مانند سکه ها، قطعات سرامیکی و یک سنگ تراشیده شد، همراه با یک سکونتگاه کامل در نزدیکی آن کشف کردند. اگرچه این سازه برای مقاصد مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت، اما کارشناسان می گویند که در عمل به عنوان یک مرکز تجاری، اهداف اقتصادی نیز داشته است. صدها حلقه سنگی مشابه این استون هنج در سایر کشورهای اروپایی نیز وجود دارد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.