تولید انبوه یک موشک فراصوت؛ روسیه در حال قدرت‌نمایی

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور شروع به تولید انبوه‌ موشک‌های کروز مافوق صوت “زیرکن” (Zircon) کرده است.

به گزارش تازه نیوز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه طی مصاحبه‌ای با شبکه یک تلویزیون روسیه عنوان داشت: «ما انبوه‌سازی موشک‌های زیرکن را شروع کرده‌ایم و این روند امسال به اتمام خواهد رسید.»

به نقل از ایسنا، شویگو همچنین افزود که تولید موشک مافوق صوت “کینژال” ادامه دارد. این موشک هوایی است و از هوا پرتاب می‌شود، در حالیکه “زیرکن” یک سلاح دریایی است. مدل هوا به زمین این موشک نیز در حال توسعه است اما به دلیل اینکه تولید مدل دریایی این موشک عقب افتاده، در اولویت قرار دارد. هر دو این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند.

این مطالب را هم ببینید:

خبرگزاری ریا گزارش داد وزیر دفاع روسیه همچنین در انجمن ارتش-۲۰۲۲ از قراردادهایی به ارزش نیم تریلیون روبل برای مواردی از جمله تامین موشک‌های ضدهوایی اس-۵۰۰ و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سارمات RS-۲۸ خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، شویگو گفت که این قراردادها ثابت می‌کند که مجموعه نظامی-صنعتی روسیه “بسیار از انزوا دور است.”

در تاریخ ۳۱ ژوئیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مناسبت روز نیروی دریایی این کشور گفت: «نیروی دریایی روسیه موشک‌های کروز مافوق صوت “زیرکن” را ظرف چند ماه آینده دریافت خواهد کرد و تحویل این موشک‌ها به نیروهای مسلح روسیه در ماه‌های آتی آغاز خواهد شد. همچنین، ناوگان آدمیرال گورشکوف اولین ناوی خواهد بود که با تسلیحاتی مهیب اعزام خواهد شد.»

تسلیحات مافوق صوت “زیرکن” می‌توانند با سرعت ۹ برابر سرعت صوت حرکت کنند و روسیه در سال گذشته پرتاب‌های آزمایشی “زیرکن” را از کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها انجام داده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.