جلوگیری از گربه‌رقصانی آمریکا در مذاکرات/ اقدام مهمی که برجام را به سرانجام می‌رساند!

یک فعال سیاسی درباره مذاکرات برجام کفت: باید از آمریکایی‌ها تضمین‌های بگیریم تا در آینده نتوانند گربه‌رقصانی کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، حتمال احیای برجام و امضای توافق نهایی بیش از هر زمانی است و احیانا در همین مدت پیش رو توافق امضا و تحریم‌ها رفع شود اما انتظارات مردم باید از احیای برجام تا چه باشد؟

حسین ابراهیمی،  فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «متعاقب برجام و سپس خروج آمریکا از آن توافق، تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ایران وضع شد. غربی‌ها خواستند کشور ما فلج شود و تحت فشار وارده، جمهوری اسلامی از بین برود اما خداوند لطف کرد و صبر مردم پیشه کردند تا همه چیز را متفاوت از خواست بدخواهان ملت ایران شود؛ تا جایی که توانستیم با همه مشکلات، کشور را طوری پیش ببریم که نه‌تنها نظام حفظ شود، بلکه بلکه رشد اقتصادی هم داشته باشیم».

به نقل از نامه‌نیوز، او ادامه داد: «احیای برجام گرچه بخش زیادی از تحریم‌ها را رفع و دست‌وبال مردم را باز می‌کند اما معنایش این نیست از فردای رفع تحریم‌ها همه‌چیز گلستان شود. مردم واقع بین هستند و می‌دانند توقعشان از احیای برجام باید در چه حد باشد. حتما مشکلات زیادی رفع می‌شود این‌طور نیست که تمام چالش‌ها از بین برود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «هم مسئولان و هم مردم باید همچنان با صبر و حوصله حرکت کنند. نباید تصور کنیم فردای امضای توافق همه‌چیز ارزان می‌شود. هنوز نیاز به صبر و حوصله داریم تا انشالله به آرامی یک به یک مشکلات حل شود. خداوند هم گفته است که  زندگی مردم را تغییر نمی‌دهد مگر به خواست و اراده خود مردم. گلستان‌شدن به دست خود مردم است نه صرفا با رفع تحریم‌ها و همچنان مردم باید در صحنه باشند، به دولت کمک کنند تا وضعیت کشور بهبود یابد».

او در پایان درباره سابقه بدعهدی آمریکا گفت: «من باور دارم باید تضمین‌های لازم از آمریکا گرفته شود. باید از آمریکایی‌ها تضمین‌های بگیریم تا در آینده نتوانند گربه‌رقصانی کنند. وقتی کشوری در یک مذاکرات چندجانبه و مهم پای تعهدی را امضا می‌کند، یعنی تمام ارکان آن کشور متعهد به اجرایش می‌شود و اصلا قابل پذیرش نیست که با تغییر دولت در یک کشور ناگهان زیر تعهدات زده شود. آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند که هر روز به شکلی در می‌آیند. در همین برجام هم مطمئن نیستیم فتنه دیگری راه نیندازند و اعتمادی به آمریکایی‌ها نیست؛ پس لازم است که از آنها تضمین‌های کافی گرفته شود».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.