پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده در سایه برجام

قیمت سکه امروز وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد اما مدت زیادی در این کانال نماند و مجددا به کانال ۱۳ میلیون تومانی وارد شد. این افزایش پس از آن رخ داد که قیمت دلار هم کمی بالا رفت.

به گزارش تازه‌نیوز، هنوز اخبار قطعی از نتیجه نهایی مذاکرات وین منتشر نشده، اما بازارهای مالی به آن واکنش نشان داده‌اند. با شروع مذاکرات، قیمت دلار با ریزش قابل توجه قیمت همراه و وارد کانال ۲۸ هزار تومان شده است. این موضوع قیمت طلا و سکه را نیز کاهشی کرد. اما در ساعات پایانی روز قیمت طلا کمی افطایش داشت.

امروز نیز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود دارد. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا  را تا بعد از ظهر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و۲۲۵ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که ابتدای امروز قیمت طلا کمی بیشتر از این مقدار بود. البته طلا در روزهای گذشته در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بود و در دو روز اخیر به یک کانال پایین‌تر آماده است.

اما قیمت سکه طرح جدید با وجود وارد شدن به کانال ۱۲ میلیون تومانی، در ساعات پایانی روز کانال ۱۳ میلیون تومان را پس گرفت و به ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

ریزش قیمت ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه این روزها نوسانی است و مدام در حال تغییر است. اما روند بازار طلا به چه سمتی است و چگونه پیش می‌رود؟

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: نرخ ارز عامل تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه است. تا کنون نیز کف قیمتی برای دلار اعلام نشده. در نتیجه نمی‌توان کف قیمتی را در بازار تعیین کرد.

او افزود: اگر نوسانی در بازار دلار اتفاق بیفتد، همان نوسان نیز در بازار طلا و سکه دیده می‌شود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر توضیح داد: به نظر می‌رسد قیمت‌های کنونی، در شرایطی که اخبار جدیدی منتشر نشود، در روزهای پیش رو ثابت می‌ماند.

ریزش اونس جهانی

اما کاهش قیمت به اونس جهانی نیز رسیده و قیمت اونس را به هزار و ۷۴۸ دلار رسانده. کاهش اونس ادامه دارد؟

کشتی آرای گفت: قیمت اونس جهانی تحت تاثیر عوامل متعددی است. دو عامل نرخ بهره و شاخص‌های اقتصادی آمریکا قیمت اونس را تغییر می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت اونس نیز در همین محدوده ثابت بماند.‌

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.