جزئیات قتل رئیس سابق پزشکی قانونی؛ دکتر در کار ساخت و ساز بود!

همزمان با شلیک مرگبار مردی نقابدار به رئیس اسبق سازمان پزشکی قانونی کشور مقابل خانه‌اش، تیم جنایی پایتخت رمزگشایی از این جنایت را آغاز کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، ساعت ۷:۱۵ صبح یکشنبه ۳۰ مرداد، مرد میانسالی که نگهبان کوچه یکم خیابان ایران‌زمین در شهرک غرب است از اتاقک نگهبانی خارج شد تا طبق معمول هر روز باغچه خانه ویلایی دکتر علی محفوظی رئیس اسبق پزشکی قانونی کشور را که نبش کوچه قرار داشت آبیاری کند.نگهبان در حالی که با کلیدی در دست به سمت در آهنی سفیدرنگ خانه دکتر می‌رفت، مقابل خانه او مردی لاغراندام با قدی متوسط را دید که کلاهی بر سر دارد و ماسک سیاه‌رنگی به صورت زده است. آن موقع صبح حتی تصورش را هم نمی‌کرد که قرار است تا دقایقی دیگر جنایتی تلخ اتفاق بیفتد.

به نقل از ایران، به محض ورود نگهبان به داخل حیاط، وی دکتر را دید که به سمت در خروجی می‌رفت. دکتر هر روز صبح از خانه خارج می‌شد تا با راننده‌اش به محل کار فعلی‌اش برود. پس از سلام و احوالپرسی، دکتر از خانه خارج شد و نگهبان میانسال هم شروع به آبیاری باغچه کرد.دقایقی نگذشته بود که مرد نگهبان صدای شلیک دو تیر پشت سرهم را شنید و بلافاصله شیلنگ آب را به زمین انداخت و به طرف صدا از خانه خارج شد اما ناگهان با بدن خونین دکتر روی زمین کنار باغچه پیاده‌رو خانه‌اش روبه‌رو شد.نگهبان که با دیدن این صحنه وحشت کرده بود ابتدا دستش را روی زنگ آیفون گذاشت و همسر دکتر را با خبر کرد و به‌دنبال آن موضوع را به پلیس و اورژانس خبر داد.

فرار قاتل با پای پیاده
ساعت حدود ۸ صبح وقتی تیم جنایی و بازپرس محمدتقی شعبانی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و صحنه جرم و مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در محل حاضر شده بودند، تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.
بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که دکتر ۸۵ ساله با شلیک دو گلوله به قتل رسیده است که یکی از گلوله‌ها از پشت و قسمت پایین بدن وارد و از شکم خارج شده بود و تیر دوم از قلب خارج شده بود.

دو پوکه‌ای که در صحنه قتل به‌ دست آمد حکایت از آن داشت که قاتل تنها دو تیر شلیک کرده است. تیرهایی که به گفته متخصصان حاضر در صحنه از اسلحه کلت کمری و از فاصله ۴ ، ۵ متری شلیک شده بود.نگهبان که تنها شاهد این ماجرا بود در تحقیقات به تیم جنایی گفت: وقتی از خانه خارج شدم همان مرد لاغراندام و نقابدار را دیدم که پای پیاده در حال دویدن بود و از کوچه مقابل فرار کرد.

اختلاف مالی
در تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول در کار ساخت‌و‌ساز بوده و در پروژه‌های عمرانی نیز همکاری داشته است، اما در یکی از این پروژه‌ها با مسئول پروژه اختلاف مالی پیدا کرده و این احتمال مطرح شد که اختلاف مالی انگیزه‌ای برای این جنایت باشد.
در تحقیق از خانواده محفوظی نیز مشخص شد او دو فرزند دارد که پسر او در امریکا زندگی می‌کند و دخترش نیز ازدواج کرده است. دکتر مرد نیکوکاری بوده که با کسی اختلاف نداشته است و اعضای خانواده و دوستانش نمی‌دانستند عامل این جنایت چه کسی می‌تواند باشد.یکی از اقوام دکتر نیز گفت: وقتی راننده دکتر با من تماس گرفت و گفت بدبخت شدیم دکتر را کشته‌اند، خودم را فوراً به محل رساندم و با جسد او مواجه شدم. دکتر حدود سال ۷۹ برای دو سال رئیس پزشکی قانونی کشور بود و الان هم شرکتی داشت که پروژه‌های عمرانی انجام می‌داد و من هم در همان شرکت مشغول به کار بودم.

هر صبح راننده‌اش دنبال او می‌رفت و دکتر را به شرکت می‌برد. ظاهراً صبح روز حادثه دکتر زودتر از خانه خارج شده و راننده‌اش هنوز نرسیده بوده که در همین فاصله مورد اصابت گلوله از سوی شخصی ناشناس قرار می‌گیرد. چند دقیقه بعد از تیراندازی، راننده دکتر به محل رسیده و با جسد او مواجه شده است. دکتر ورزشکار بود و به سلامت خود اهمیت زیادی می‌داد و تا آنجایی که من با خبرم خصومت و مشکلی هم با کسی نداشت.در ادامه تحقیقات از سوی بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران و کارآگاهان اداره دهم، این‌طور به نظر می‌رسد که قتل به خاطر اختلاف مالی رخ داده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.