چگونه آبله میمون را تشخیص دهیم؟

یک فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در خصوص طول مدت بروز و همچنین بهبود بیماری آبله میمون و ضرورت واکسیناسیون برای افراد پر خطر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر نوید شفیق در خصوص دوره کمون بیماری آبله میمون گفت: دوره کمون بیماری آبله میمون ۵ تا ۲۱ روز از زمان مواجهه با عامل بیماری زا است. در گذشته این بیماری از حیوان به انسان منتقل می‌شد اما در حال حاضر این بیماری از انسان به انسان نیز منتقل می‌شود و حتماً باید از رابطه خیلی نزدیک و جنسی و ترشحات بزرگ منتقل شود.

به نقل از همشهری، وی افزود: گزارش‌هایی نیز از وجود سوش آبله میمونی بر روی اجسام نیز دیده شده اما اینکه آیا اینها آلوده کنندگی دارند یا خیر هنوز جای سوال است و بیشترین احتمال انتقال از طریق روابط نزدیک و جنسی است و مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به دلیل اسلامی بودن کشورمان احتماًل اینکه این بیماری بیشتر شود کم است.

این فوق تخصص مراقبت‌های ویژه در خصوص موارد ابتلاء در ایران نیز اظهار داشت: در شمال ایران و جنوب تهران دو مورد مشاهده شده که مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته است اما در مجموع بعید می‌دانیم مانند کرونا پاندمی و آندمی شود اما باید مراقبت و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی گفت: واکسن این بیماری تولید شده ولی نیازی نیست کل جمعیت کشور این واکسن را تزریق کنند ولی افراد پرخطر و آنهایی که رابطه نزدیک دارند و افرادی که با ترشحات بیمارها در ارتباط هستند باید واکسینه شوند. در کل بعد از ۵ تا ۲۱ روز که نهفتگی بیماری است علائم بیماری ظاهر می‌شود که در ابتدا به صورت علائم سرماخوردگی ظاهر می‌شود و با تب، بدن درد و بیحالی خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.