تصاویر دیدنی از «جیمز‌ وب»/ سیاره مشتری را با وضوح خیره‌کننده ببینید!

تصاویر جذاب و خیره‌کننده از که توسط تسکوپ «جیمز‌ وب» از سیاره مشتری گرفته شده، منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، تازه‌ترین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از سیاره مشتری این غول گازی را با جزئیات و وضوح خیره کننده‌ای که پیش از این هرگز ندیده بودیم نشان می‌دهد.

این تصاویر در تاریخ ۲۷ ژوئیه(پنجم مرداد) توسط جیمز وب ثبت شده‌ و به صورت مصنوعی رنگ آمیزی شده‌اند تا ویژگی‌های خاص این سیاره را به طور مشخص‌تری نشان دهند. نقش و نگارهای سیاره همچون یک شاهکار مینیاتوری در طول نوارهای رنگی آن و دور “لکه بزرگ سرخ” معروف این غول گازی خودنمایی می‌کنند و همچنین یک نمای بی‌سابقه از شفق‌های قطبی در قطب شمال و جنوب این سیاره را نشان می‌دهند.

در یکی از تصاویر نمای خاصی از مشتری به همراه حلقه‌های کم نور آن و دو قمر کوچک آن به نام‌های آمالتئا(Amalthea) و آدرستیا(Adrastea) در حالی که کهکشان‌های دیگر در پس زمینه خودنمایی می‌کنند قابل رویت هستند.

به نقل از ایسنا، ایمکه دو پاتر استاد نجوم دانشگاه کالیفرنیا برکلی که رهبری رصدهای علمی این سیاره را برعهده دارد گفت: ماه هرگز قبلا مشتری را به این شکل ندیده بودیم. باور کردنی نیست.

وی افزود: صادقانه بگویم واقعا انتظار تصاویری به این خوبی را نداشتیم. واقعا قابل توجه است که می‌توانیم جزئیات سیاره مشتری را به همراه حلقه‌ها، قمرهای کوچک و حتی کهکشان‌های دیگر را در یک تصویر ببینیم.

دو پاتر و تیمش این تصاویر را امروز دوشنبه(۲۲ اوت) به عنوان بخشی از تصاویر اولیه برنامه علمی این تلسکوپ منتشر کردند.

دو پاتر افزود: اگرچه بسیاری این ویژگی‌های مشتری را قبلا هم دیده بودیم. اما طول موج مادون قرمز تلسکوپ جیمز وب چشم انداز تازه‌ای از این سیاره را در اختیار ما قرار داده است.

تصویر جیمز وب از سیاره مشتری تصویر جیمز وب از سیاره مشتری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.