مشکل غیرمنتظره برای استقلال؛ تصمیم ساپینتو چیست؟

بیرون نرفتن نام ارسلان مطهری از لیست استقلال باعث شده تا یک مشکل غیرمنتظره برای آبی ها به وجود بیاید.

به گزارش تازه‌نیوز، فرصت نهایی نقل‌وانتقالات لیگ برتر بامداد دوشنبه به پایان رسید و پنجره نقل‌وانتقالاتی فوتبال ایران بسته شد تا از این تاریخ به بعد تیم‌ها فقط بتوانند بازیکنان آزاد را درصورتی‌که جای خالی داشته باشند به لیست خود اضافه کنند. استقلالی‌ها نیز تمام سعی خود را کردند تا از این فرصت استفاده کرده و با بستن تیمی مدعی و قدرتمند بتوانند از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود دفاع کنند اما در این بین، برخی مشکلات باعث شد مثل سال گذشته اوضاع برای این تیم در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات به‌خوبی پیش نرود و درنهایت نیز با جنجال بیرون ماندن یک مهاجم، تکلیف دو نفر دیگر همچنان مشخص نباشد.

بعد از دیدار با ملوان ساپینتو در نشست خبری به‌صورت رسمی اعلام کرد ارسلان مطهری و محمد حسینی در لیست مازاد قرار گرفته‌اند. باشگاه خیلی زود با حسینی تعیین‌تکلیف کرده تا او راهی تراکتور شود اما مطهری که گفته می‌شد مخالف جدایی است، در ساعات پایانی پنجره تابستانی خود را از دسترس خارج کرد تا در این تیم ماندنی شود.

در ادامه مسئولان استقلال که نتوانستند با خود مطهری برای فسخ قرارداد به تعامل برسند،‌ طی نامه‌ای به سازمان لیگ خواستار خروج نام این مهاجم از لیست تیم شدند. این نامه که تا قبل از ساعت ۱۲ (بامداد دوشنبه) و قبل از بسته شدن پنجره به سازمان لیگ ارسال شد، به نوعی یک سرگیجه را نیز برای این سازمان به همراه آورد؛ چراکه مسبوق‌به‌سابقه نبود و خلأ قانونی در دستورالعمل‌های سازمان لیگ در این مورد خاص وجود دارد. آنها پرونده را به کمیته تعیین وضعیت ارسال کردند تا نظر نهایی در این خصوص اعلام شود.

به نقل از فرهیختگان، استقلالی‌ها با استناد به اینکه در قرارداد با مطهری بندی وجود دارد که هر زمان که این بازیکن در لیست مازاد قرار گرفت باشگاه می‌تواند قراردادش را یکطرفه فسخ کند، این نامه را تنظیم و ارسال کردند تا با فسخ قرارداد با مطهری و انتقال حسینی، جا برای یزدانی و رضایی باز شود.

این درحالی است که برخی رسانه‌ها این‌طور مطرح کرده بودند که نام یزدانی به جای حسینی در لیست استقلال درج شده و با جدایی مطهری، کاوه جایگزین وی خواهد شد اما طبق استعلام از سازمان لیگ مشخص شد که استقلالی‌ها بر سر تک‌جای خالی قطعی باقی‌مانده ریسک نکرده‌اند و ابتدا منتظر هستند سرنوشت مطهری و تکلیف خروج این بازیکن از لیست مشخص شود که در این‌صورت هم نام یزدانی و هم رضایی در لیست ثبت خواهد شد اما درغیر این‌صورت اگر نام ارسلان از لیست به هر دلیلی با تصمیم کمیته تعیین وضعیت خارج نشود، استقلال فقط می‌تواند از بین رضایی و یزدانی یک نفر را جایگزین کند. البته شنیده می‌شود برخی مشکلات در راه استقلالی شدن کاوه رضایی همچنان پابرجاست و شاید همین موضوع در روزهای آینده چالش جدیدی را ایجاد کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.