«دنا» ایران‌خودرو در روسیه به‌نام «لادا گرانتا» فروخته می‌شود! +تصاویر

ظاهرا در پی جنگ اوکراین و خروج شرکت پژو، مقدمات تولید دنا در روسیه نهایی شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، از اواسط تابستان، اطلاعاتی در مورد ورود قریب الوقوع یک خودروی جدید ایرانی به روسیه در وب‌سایت‌ها و شبکه های اجتماعی این کشور منتشر شده و دست به دست می شود. ظاهرا این اخبار شایعه نیست و خودروساز ایرانی سال‌ها است که در تلاش برای حضور گسترده‌تر در بازار روسیه است. موضوع برای ایران خودروساز ایرانی در مسیر مطلوبی پیش می‌رود و با ایجاد روابط نزدیک با کارخانه خودروسازی ولگا، که اکنون در تلاش است تا از بحران ناشی از خروج شرکت رنو فرانسه خارج شود، در تلاش است که همکاری ثمربخش با این شرکت داشته و راهی عالی برای حل بسیاری از مشکلات دو طرف فراهم کند. طبق گزارش معتبر portalnaavtotrasse.ru ، اولین ثمره تلاش های مشترک سدان لادا گرانتا Lada Granta مدل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ با در حقیقت سدان دنا خواهد بود.

 سدان لادا گرانتا یا دنا ۲۰۲۳، خودرو تازه در روسیه و چهره آشنا در ایران
سدان لادا گرانتا یا دنا ۲۰۲۳ که تصاویر آن در رسانه‌های روسی با لوگو جدید لادا منتشر شده به رنگ نقره‌ای است. بخش جلو پنجره با طراحی مشبک چند ضلعی است و در امتداد لبه های آن، چراغ های جلو با گرافیک خاص و پیچیده نصب شده است.

مشخصات فنی لادا گرانتا ۲۰۲۲ جدید یا دنا ایران خودرو

لادا گرانتا ۲۰۲۲ جدید یا دنا ایران خودرو تا حد زیادی با مدل ایرانی این خودرو شبیه است. لادا گرانتا ۲۰۲۲ جدید یا دنا ایران خودرو به یک موتور ۱.۷ لیتری بنزینی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار مجهز خواهد شد. مدل گران قیمت‌تر، مجهز به موتور توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.