ماجرای بمب‌گذاری کنسرت ابی در استکهلم سوئد چه بود؟ تحقیقات پلیس برای یافتن بمب‌های بیش‌تر

در نزدیکی محل برگزاری کنسرت ابی، خواننده مشهور ایرانی، در سوئد یک بمب کشف و خنثی شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، پلیس سوئد روز گذشته اعلام کرد یک‌شنبه شب یک بمب را در شهر استکهلم پایتخت این کشور کشف و خنثی کرده است. این بمب در نزدیکی محل برگزاری جشنواره فرهنگی سالانه استکهلم که ابی، خواننده ایرانی ساکن لس آنجلس در آن اجرا داشت کشف شد (این‌جا نوشتیم: کشف یک بمب با خطر انفجار بالا در محل برگزاری کنسرت ابی)

این جشنواره که با اجرای موسیقی و نمایش‌‌های خیابانی همراه است، طی ۵ روز در مناطق مختلف استکهلم برگزار شد و کنسرت ابی در شامگاه یک‌شنبه آخرین برنامه این جشنواره بود. جمعیت زیادی از ایرانیان برای تماشای اجرای ابراهیم حامدی در محل این جشنواره حضور داشتند. همین موضوع باعث شده که کشف این بمب بازتاب وسیعی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

کنسرت ابی در سوئد

به نقل از روزیاتو و بر اساس گزارش رسانه‌‌های سوئد، بمب در فاصله چندده‌متری محل اجرای برنامه داخل کیسه‌‌ای پیدا شده بود. این بمب‌‌گذاری در حالی است که چند ساختمان دولتی سوئد نیز در نزدیکی محل بمب‌‌گذاری قرار دارند. همچنین پلیس سوئد اعلام کرد این بمب دارای خطر انفجار بالا بوده است. بنابر گزارش‌ها، یگان خنثی‌‌سازی بمب بامداد دوشنبه توانست شئ پیداشده را خنثی کند. اما قبل از این خنثی‌‌سازی، پلیس شامگاه یک‌شنبه خیابان‌های منتهی به محل برگزاری کنسرت را مسدود کرد. هنوز گزارشی درباره بازداشت فرد یا گروهی در این ارتباط منتشر نشده است. همچنین پلیس اظهارنظری درباره تروریستی بودن یا نبودن این بمب‌‌گذاری نکرده است. پلیس سوئد در این‌باره اعلام کرد که مناطق اطراف محل بمب‌گذاری را به محاصره کامل خود درآورده و تحقیق پیرامون آن را نیز ادامه داده است.

سخنگوی پلیس سوئد نیز اعلام کرد که تحقیق برای یافتن بمب‌های احتمالی دیگر هم ادامه دارد. جشنواره فرهنگی ۵ روزه استکهلم شامگاه یک‌شنبه با برگزاری کنسرت ابراهیم حامدی، خواننده پاپ ایرانی پایان یافت.

ابراهیم حامدی هم در پستی اینستاگرامی که دیروز پس از برگزاری کنسرت خود در استکهلم منتشر کرد نوشت: متاسفانه باخبر شدیم که در قسمتی دیگر از این فستیوال، پلیس بسته مشکوکی را کشف کرد و به دلایل امنیتی آن قسمت را از جمعیت خالی کرده و آن برنامه را کنسل کرد. کنسرت ما با نظارت امنیتی شدید و با اجازه پلیس استکهلم برگزار شد. بسیار خوشحالم که برنامه در کمال آرامش، نظم و پر از انرژى به بهترین نحو انجام شد.

بمب گذاری در کنسرت ابی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.