پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲ شهریور/ بازار سرمایه جان می‌گیرد؟

شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه روند نسبتا صعودی به خود گرفت، آیا این روند تا پایان هفته ادامه‌دار است؟

به گزارش تازه نیوز، شاخص کل بورس امروز سه‌شنبه یک شهریور ماه در پایان معاملات با افزایش بیش از شش هزار واحدی روبه‌رو شد. به واسطه افزایش شش هزار و ۹۴۸ هزار واحدی شاخص کل به سطح یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن توانست رشد بیش از پنج هزار واحدی را ثبت کند و به محدوده ۴۰۲ هزار واحدی برسد.

برخلاف سه روز ابتدایی هفته که خروج پول حقیقی تشدید شده بود، امروز شاهد ورود حدود ۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی بودیم. همچنین ارزش معاملات خرد امروز  به سه هزار و ۲۰ میلیارد تومان رسید.

این مطالب را هم ببینید:

در چند روز اخیر بازار سرمایه روند نوسانی داشت. در برخی از روزها معاملات بورس کمی جان می‌گرفت اما در میانه مسیر به واسطه اخبار جدید روند نزولی به خود می‌گرفت. به طور کلی بازار چند روز اخیر به واسطه اخبار برجامی نوسان می‌کرد و سایر اخبار نیز تنها توانستند به صورت موقت روی معاملات بخشی از بازار اثر بگذارند.

سیگنال مثبت برجام به مذاکرات

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت که بیشتر کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران موافق پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند.

بورل روز گذشته نیز در یک کنفرانس خبری در سمینار کوادیس در اسپانیا  گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد این اتحادیه درباره احیای برجام معقول بود.

به واسطه همین اظهارات امید فعالان بازار سرمایه نسبت به مذاکرات و توافق افزایش یافته است. می‌توان گفت که بورس تهران تنها بازاری است که می‌تواند از احیای برجام منتفع شود و در بلند مدت سودده شود. با قطعیت باید گفت که بورس چشم‌انتظار تعیین و تکلیف برجام است و پس مشخص شدن نتیجه مذاکرات می‌تواند به صورت لحظه‌ای واکنش نشان دهد.

در حال حاضر گروه خودرویی، بانکی و بخش عمده‌ای از سهام ریالی بازار به علت اخبار برجامی صف خرید هستند. اگر نتیجه‌ای حاصل شود می‌توان سودآوری این صنایع را متصور بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.