اخبار مهم برای بورس امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، بورس دیروز رشد شش هزار و ۹۸۵ واحدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۳۱ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

به نقل از تجارت‌نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در جلسه شورای عالی بورس گفت: در جلسه شورای عالی بورس بحث تاسیس بورس بین‌المللی مطرح شد که شورا با راه‌اندازی آن به صورت اصولی موافقت کرد.

با تاسیس بورس بین‌الملل نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه می‌شود و اگر مذاکرات به توافق ختم شود، این بازار بین‌المللی می‌تواند سود خوبی به اقتصاد کشور برساند.

بیشتر بخوانید:

تقویت روند رشد بورس

قیمت نفت در معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت و به بیش از ۱۰۰ دلار رسید. این در حالی است که افزایش قیمت نفت در پی هشدار عربستان سعودی مبنی بر کاهش تولید اوپک به منظور اصلاح اخیر قیمت‌های آتی نفت بوده است.

برخی از کارشناسان این افزایش قیمت نفت برنت ناشی از مشخص نبودن نتیجه در مذاکرات برجام است. از سوی دیگر هشدار عربستان نسبت به محدودیت عرضه در بازار نیز تاثیر بسزایی در این افزایش قیمت داشته است.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یک مقام ارشد دولت امریکا مدعی شد: ایران یکی دیگر از تقاضاهای کلیدی خود در مذاکرات توافق هسته‌ای را کنار می‌گذارد. این درخواست مربوط به بازرسی های هسته‌ای بوده است.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که احیای برجام نزدیک است و با این احیا بورس روند صعودی خوبی به خود می‌گیرد.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی گفت: اوراق ارزی در هیات عامل بانک مرکزی تصویب شده و منتظر هستیم که درخواست‌ها به بانک مرکزی ارائه شود. چند درخواست در حال بررسی است که مجوز می‌دهیم و امسال حتماً اوراق ارزی منتشر می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.