شرط وزیر اقتصاد برای کاهش مالیات کارمندان و کارگران

وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی درباره کاهش مالیات کارمندان و کارگران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سید احسان خاندوزی در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: امسال برای نخستین بار بعد از ۱۵ سال، ۵ درصد نرخ مالیات بر شرکت‌های کشور با پیشنهاد ما در وزارت اقتصاد کاهش یافت. این کاهش زمانی موجب کاهش درآمد دولت نمی‌شود که در عوض از فرار‌های مالیاتی بزرگ جلوگیری و با شناسایی درگاه‌های مختلف پرداخت و دریافت مالیات آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اتصال همه دستگاه‌های پوز به پرونده مالیاتی تأکید کرد: در این راستا بیش از ۵میلیون دستگاه غیرفعال شد که یا نیاز به دستگاه نداشتند یا اجاره‌ای بود، اما الان شفاف است و این به هدف عدالتی مدنظر دولت کمک می‌کند.

به نقل از تسنیم، وزیر اقتصاد گفت: دوستان ما یک فعال اقتصادی را شناسایی کردند که هزار میلیارد تومان در یک سال گردش مالی داشت، اما حتی ریالی تا به حال مالیات پرداخت نکرده بود و مشخص شد در حوزه رمز ارز و موارد این‌چنینی فعالیت می‌کند.

وی افزود: با این روال است که در سال‌های آینده برای کارمندان و کارگران می‌توانیم کاهش مالیاتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

۱ نظر
  1. ایران

    چرا همه مسئولان فقط زورشان به کارگر و کارمند میرسد و فقط کسری ها و تورم ها را می خواهند از جیب کارمند و کارگری بگیرند که همین چندرغاز هم که به موقع هم دستشون نمی رسه هر روز بیشتر و بیشتر نابود بشود و وقتی مردم متوجه می شوند تا خودشون و بچه ها و وابستگانشون چگونه بیت المال و ثروت این کشور را چپاول و به خوشگذرانی در کشور های اروپایی و آمریگایی ای که ما هر روز براشون مرگ میفرستیم می پردازند، ارقام اختلاصی که چندین برابر بودجه کشور در هر سال هست و زود سرش را می زنند و مردم را به انواع مختلف از حقوق اولیه خودشون که خوراک و پوشاک و مسکن مناسب هست محروم می کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.