با این گیاهان دارویی زیبا شوید!

پوست یکی از قسمت های حساس بدن بوده و نگهداری از آن در زیبایی انسان مؤثر است . فرآورده های گیاهی نسبت به مواد شیمیایی عوارض کمی داشته و اثرات مؤثری بر پوست دارند.

به گزارش تازه‌نیوز، انسان همیشه برای زیبایی پوست و چهره خود و هم چنین برای درمان بیماری های پوستی به دنبال بهترین راه ها و درمان های ممکن بوده و روش های مختلف را به کار برده است. ابتدا از مواد طبیعی (خاک،گل، گیاه و …) و به دنبال آن از مواد شیمیایی ، ترکیبات صناعی، هورمون ها و صدها روش مختلف استفاده کرده است.

به نقل از بهداشت‌نیوز،  برای مثال روش هاى گوناگونى در درمان زخم استفاده می شود که قدیمی ترین آن استفاده از صمغ درختان و عسل توسط مصریان باستان یا عصاره برگ چاى توسط چینی ها و امروزه استفاده از محلول هاى ضدعفونى کننده می باشد.

هم چنین مطالعات نشان می دهند مردم باستان و از جمله زنان فراعنه مصر، برای لطافت پوست خود از وان شیر ترش و شیره بعضی میوه جات استفاده می کردند .

تحقیقات نشان داده که در شیر ترش و بعضی میوه جات اسیدهای آلی وجود دارد که قادرند لایه ی کراتینه پوست را حل کرده و پوست اندازی سلول ها را افزایش و پوست را لطیف و شاداب نمایند.

در ایران ، زنان روستایی برای جلوگیری از زبرشدن دست ها در آب و هوای سرد و خشک، و برای جلوگیری از زخم و ترک کف پا ، به دست هاو پاهای خود حنا می زدند. در یک صد سال گذشته گیاهان نقش تعیین کننده ای در درمان بیماری ها از جمله بیماری های پوستی ایفا کردند .

اما با پیدایش داروهای شیمیایی و صناعی به تدریج نقش آنها کمرنگ شد و آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی به طور وسیعی کاربرد پیدا کردند. در سال های اخیر به خاطر رویکرد مجدد مردم به مصرف داروهای گیاهی و عوارض جانبی کمتر آنها ، تعادل مصرف به نفع داروهای گیاهی در حال رقم خوردن است .

از طرفی زیان ها و اثرات سوء مواد آرایشی شیمیایی و صناعی بر کسی پوشیده نیست و روشن و مسلم است که به دست آوردن زیبایی از طریق به کار بردن گیاهان ، سبزیجات و میوه ها در مقایسه با مواد شیمیایی مزیت دارد . ضمن اینکه به دلیل حساسیت زیاد پوست باید از عوارض جانبی مواد آرایشی مورد استفاده چه شیمیایی و چه گیاهی آگاهی کافی داشت.

 

گیاه دارویی خلاصه نوع اثر

آلوئه ورا نقش بسیار زیاد و متفاوت در درمان و پیشگیری از مشکلات پوستی

آووکادو آنتی اکسیدان، ضدالتهابی، پاک کننده، محافظ

اکالیپتوس آنتی اکسیدان، ضدباکتری، ضدمیکروب و ضدقارچ، تسکین دهنده درد و خارش

سوسن ضدچروک آویشن تقویت کننده و ضدعفونی کننده، مؤثر بر سالک کتان محافظ وتقویت پوست، ضدچروک

گندم آنتی اکسیدان، نرم کننده، مرطوب کننده، ضدچروک چای آنتی اکسیدان، مرطوب کننده، نرم کننده ضدچروک، ضدپیری، محافظ در برابر نور دم اسب ضدپیری و شل شدن پوست، التیام دهنده زخم کاکائو آنتی اکسیدان، ضدالتهابی، پاک کننده، محافظ

بومادران ضدالتهاب، محافظ، مؤثر بر زخم سالک و شوره سر به ضدچروک، ضدورم، خنک کننده ونرم کننده، سرعت بخش ترمیم زخم

بابونه مرطوب کننده، نرم کننده، محافظ، برطرف کننده جوش و التهاب، چربی، خارش و شوره ی سر

همیشه بهار ضدالتهاب، التیام دهنده پوست و سوختگی ها، استحکام دهنده پوست، محافظ پوست و مرطوب کننده

هوفاریقون درمان زونا و تقویت پوست های خسته، ضدچروک، تمیزکننده پوست های چرب، ترمیم کنند ه ی زخم
گیاهان دارویی موثر در سلامت پوست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.