سفید شدن گوشت چرخ‌کرده فروشگاه شهروند بعد از شستن زیر شیر آب!/ پاسخ مدیرعامل فروشگاه +ویدئو

یک مشتری فروشگاه شهروند با انتشار ویدئویی در فضای مجازی، ادعا‌هایی درباره گوشت چرخ‌کرده خریداری شده از این فروشگاه مطرح کرد. ویدئویی که میان کاربران دست به دست می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، در ویدئوی زیر شخص مدعی می‌گوید که این بسته گوشت چرخ‌کرده شرکتی را در تاریخ ۲۶ مرداد از فروشگاه شهروند شعبه آزادگان تهران خریداری کرده و براساس ویدیویی که قبل‌تر دیده است، قصد تست کردن این گوشت چرخ‌کرده را دارد. او ادعا می‌کند که بسته خریداری‌شده بوی گوشت نمی‌دهد و زیر آب کاملا رنگ خود را از دست می‌دهد. او سپس تکه‌ای از این گوشت چرخ‌کرده برمی‌دارد و زیر آب می‌گیرد. پس از چند لحظه گوشت چرخ‌کرده به رنگ سفید درمی‌آید. این شخص در نهایت به انتقاد از فروشگاه شهروند و نظارتش می‌پردازد.

به نقل از فرارو، این اولین‌بار نیست که انتشار ویدئویی از شست‌وشوی گوشت چرخ‌کرده و سفید شدن آن حاشیه‌ساز می‌شود. پیش از این در آذرماه نیز ویدئویی مشابه در فضای مجازی منتشر شده بود که با واکنش دبیر انجمن کارفرمایی صنعت گوشت و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور مواجه شد که گفته بود انتشار فیلم خلاف واقع آبروی صنعت گوشت را به مخاطره انداخته است.

این مطالب را هم ببینید:

واکنش مسئولان فروشگاه شهروند به ویدئوی شستن گوشت

پس از انتشار گسترده ویدئوی تازه مشتری مدعی، مسئولان شرکت شهروند خبر داده‌اند که سازمان دامپزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی گشت‌های مشترک، به فروشگاه آزادگان مراجعه کردند همان‌جا در حضور مدیران فروشگاه و سازمان تعزیرات، گوشت تازه چرخ شد و در معرض جریان آب قرار گرفت و این موضوع تأیید و این ابهام رفع شد.

داود قربانیان، مدیرعامل شرکت شهروند تاکید کرده که هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و این یک امر کاملاً طبیعی است.

طبق گفته او، ساختار گوشت متشکل از پروتئین و چربی است و سلول‌های اکتین و میوزین در اثر چرخ کردن، ساختار سلولی آن‌ها دچار گسست می‌شود. به دلیل این‌که این ساختار سلولی شکسته می‌شود محتوای ساختار سلولی به راحتی با آب شسته می‌شود و این رنگدانه‌های میوگلوبین که داخل گوشت وجود دارد و خون‌آبه‌ای که در داخل خون است به دلیل شست‌وشو از بین می‌رود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.