احمدی‌نژاد به انجام فعالیت‌های روزمره محکوم می‌شود؟

عبدالرضا داوری درباره محمود احمدی نژاد گفت: ایشان رادیکال ترین مواضع را که می توانست در داخل ایران داشته باشند، بیان کردند و اگر بخواهند تندتر رفتار کنند باید از ایران بروند و به عنوان یک نیروی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی فعالیت کند.

به گزارش تازه نیوز، محمود احمدی نژاد درحال بازی و برهم زدن قواعد معمول دنیای سیاست است. او که در همین انتخابات گذشته با حضور در ساختمان وزارت کشور جنجال آفرید و شورای نگهبان را تهدید به تحریم انتخابات کرده بود، اخیرا با اظهار نظرها و نوشتن نامه ای خطاب به ولادیمیر زلسنکی، رئیس جمهور اوکراین دوباره خود را بر سر زبان ها انداخت.  اقدامات محمود احمدی نژاد تنها به همین ها ختم نمی‌شود. او هر از چندگاهی دست به قلم شده و به محمد بن سلمان، ولادیمیر پوتین و … نامه می نویسد. فعالیت رئیس دولت بهار در فضای مجازی نیز با حواشی جالبی همراه است که به عنوان مثال می‌توان به ماجرای پیام توئیتری وی به «آنجلینا جولی» ستاره هالیوود اشاره کرد.

به نقل از اقتصادنیوز، در روزهای اخیر برخی گمانه‌ زنی‌ها در خصوص حذف وی از مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گوش می‌رسد. مجمعی که حضور وی در آنجا نیز بدون حاشیه نبوده است. محمدرضا باهنر، درباره حذف او از مجمع  به برنا گفت:« احمدی نژاد حرفهایی که می زند خیلی مطابق با روال عادی سیاسیون کشور نیست. یک زمانی یک خبرنگار از من پرسید که آقای احمدی نژاد این حرف ها را که می زند هنجارشکنی است این نظام نمی خواهد با او برخورد کند؟ پاسخ این است که بعضی وقت ها بعضی از این آقایان دنبال این هستند که جنجال جدید اتفاق بیفتد و اصلا دنبال این هستند که بیا من را بگیر و ببر، نظام اسلامی مدبرتر و شجاع تر از این است که بخواهد در بازی یک آدم قرار بگیرد.»

سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص نیز در این باره به قرن نو گفته بود:« من نمی دانم که در دوره بعد ایشان هست یا نیست، و در دوره فعلی ایشان خیلی در جلسات مجمع فعال نیست و عمدتا هم وقتی به مجمع می آید نزد آقای اژه‌ای رئیس قوه قضاییه می رود (برای همان مشکلاتی که همکاران قدیمی‌اش داشتند) و به ایشان نامه می دهد وگرنه ایشان در مجمع خیلی فعال نیست. »

این مطالب را هم ببینید:

احمدی نژاد در ترکیب جدید حضور نخواهد داشت

بر همین اساس، عبدالرضا داوری، فعال سیاسی، در پاسخ به سوالی درباره حذف محمود احمدی نژاد از مجمع تشخیص، به اظهارات محمد صدر اشاره کرد و به قرن نو گفت: با توجه به گزارش ها و گفته های آقای سید محمد صدر، عضو مجمع تشخیص که در مصاحبه‌ای گفتند آقای احمدی نژاد حضور فعالی در مجمع ندارند و غالبا برای دادن نامه به آقای اژه ای به مجمع می روند که مسائل نزدیکان، پرونده های قضایی و محکومیت هایشان را دنبال کنند. من نیز در برخی محافل شنیده‌ام که ترکیب آینده مجمع تغییرات اساسی داشته و آقای احمدی نژاد در ترکیب جدید حضور نخواهد داشت.

تغییرات مهمی را شاهد خواهیم بود

او درباره تغییرات ترکیب مجمع و حذف افراد مسن نیز گفت: برخی از اعضای مجمع دارای جایگاه حقوقی هستند که به دلیل این جایگاه، در مجمع حضور دارند اما، در بخش افراد حقیقی تغییرات مهمی را شاهد خواهیم بود.

احمدی نژاد به فعالیت های روزمره محکوم می شود

او با اشاره به احتمال تندتر شدن مواضع احمدی نژاد نیز گفت: آقای احمدی نژاد هر آنچه را که می خواستند گفتند و از این تندتر چه می خواهد بگوید؟ ایشان رادیکال ترین مواضع را که می توانست در داخل ایران داشته باشند، بیان کردند و اگر بخواهند تندتر رفتار کنند باید از ایران بروند و به عنوان یک نیروی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی فعالیت کند. به نظر من چراغ فعالیت های او به تدریج خاموش شده و به فعالیت های روزمره‌اش محکوم می شود.

بیانات رهبر انقلاب از احمدی نژاد

این فعال سیاسی درباره اول شدن رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در لیست محبوب‌ترین سیاستمدارها در برخی نظرسنجی های سایت های نزدیک به رئیس جمهور اسبق، بیان کرد: این نظرسنجی برای یک سایت خارج از ایران است که به صورت تلفنی نظرسنجی های خود را انجام می دهد و اعتبار چندانی ندارد و تعداد نمونه های کمی دارد.

داوری در پاسخ به این سوال که نظام چقدر با احمدی نژاد مماشات می کند، نیز گفت: نمی دانم اما، نگاه مجموعه نظام به ایشان این است که آقای احمدی نژاد تاثیرات اجتماعی نمی تواند داشته باشد و مواضع و کنش های او را احتمال بحران زایی را ندارد. بنابراین، نظام به او اهمیتی نمی دهد. اگر به بیانات ۶ دی ماه ۹۶ رهبر انقلاب مراجعه کنید، تعبیر ایشان درباره آقای احمدی نژاد این بود که کودکی هست که سنگ پرتاب می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.