مصوبه جدید کمیسیون شوراهای مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستورکار امروز این کمیسیون، اظهار داشت:ادامه بررسی مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی با بیان اینکه طبق اصلاحات به وجود آمده بر اساس طرح مذکور داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید در هنگام ثبت نام 6 مشاور را در حوزه های ششگانه به شورای نگهبان معرفی کنند، افزودبر اساس اصلاحات صورت گرفته در ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری که در این طرح آمده است داوطلبان ریاست جمهوری موظف هستند که در حوزه فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، زیر بنایی و عمرانی، بین المللی، امنیتی و دفاعی در مجموع 6 مشاور را به هنگام ثبت نام برای خود معرفی کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ، ادامه داد: بر اساس طرح مذکور و د راستای اصلاح ماده 37 قانون انتخابات، کلیه افرادی که مسئولیت اجرایی دارند یا از اعضای هیات مرکزی نظارت هستند در صورتی می‌تواند در انتخابات داوطلب شوند که سه ماه قبل از آغاز ثبت نام از سمت خود استعفا دهند و دیگر در آن سمت شاغل نباشند.

حدادی بیان داشت:براساس بخشی دیگر از این طرح که به قانون اضافه شده است مجموع داوطلبان در صورت اعتراض به فرآیند ثبت نام می‌تواند ظرف مدت 24 ساعت از طریق سامانه یا حضوری نزد شورای نگهبان اعتراض خود را مطرح کنند و شورای نگهبان نیز ظرف 48 ساعت می‌تواند نظر خود را نسبت به اعتراض مطرح شده در فرآیند ثبت نام اعلام کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.