واکنش کاخ سفید به محتوای پاسخ آمریکا به پیشنهاد ایران

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره پاسخ آمریکا به پیشنهاد ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی ارسال پاسخ آمریکا به نظرات و درخواست‌های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت که با این اتحادیه در ارتباط هستیم.

 این مقام کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی با خودداری از پاسخگویی به پرسش‌ها درباره محتوای پاسخ آمریکا به پیشنهاد ایران گفت: نمی‌خواهیم به طور علنی درباره آن گفت وگو کنیم.

کربی تصریح کرد: این موضوع را جدی می گیریم و به وظایف خود عمل می کنیم.

بیشتر بخوانید:

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال اضافه کرد که واشنگتن با اتحادیه ارویا در این زمینه در ارتباط است.

کربی همچنین درباره ادعاهای بی اساس علیه برنامه هسته ای ایران نیز گفت: ما علنی و از طریق کانال های خصوصی به ایرانی ها اعلام کرده ایم  باید به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ دهند. این تنها راه رفع این نگرانی ها است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد تهران باید با بازرسی های آژانس موافقت کند.

وی در عین حال با تکرار این ادعا که که ایران از برخی خواسته های خود صرفنظر کرده است، گفت که اکنون نسبت به چند هفته پیش به توافق نزدیکتر هستیم اما برخی اختلافات هنوز باقی است.

کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید نیز ادعا کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی در تداوم ادعاهای آمریکا مدعی شد که بهترین راه در قبال ایران دیپلماسی است و باید ببینیم که آیا می‌توانیم به توافق برسیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.