آغاز مذاکره با خودرو‌سازان خارجی برای واردات/ تولید خودروهای جدید در ماه‌های آینده!

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید و عرضه چند خودروی جدید به بازار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اواسط سال آینده هم خودروهای اقتصادی وارد بازار می‌شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، سید رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور، اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده‌اند، اما برنامه‌هایمان را بدون در نظر گرفتن مذاکرات و تحریم‌ها به پیش می‌بریم، البته رفع تحریم‌ها باعث تسهیلاتی در صنعت می‌شود، اما برنامه ما وابسته به تحریم‌ها نیست.

وی با بیان اینکه روند ما در صنعت خودرو رو به رشد است، افزود: در بخش‌های مختلف از قطعه سازان تا شرکت‌های دانش بنیان همه در حال ارتقا هستند. هم افزایی بین شرکت‌ها برای نخستین بار در این صنعت رخ داده و شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ما برنامه‌های مشترک تولید دارند.

ویز صمت با بیان اینکه امروز از چند محصول جدید رونمایی شد که برخی از آن‌ها امسال و برخی سال آینده به تولید می‌رسند، گفت: در کشورهای دیگر وقتی تحریم اتفاق افتاد، صنعت خودروی آنها متوقف شد، اما همان‌طور که اشاره شد این اتفاق در صنعت خودروی ما رخ نداد.

فاطمی امین در مورد تولید خودروی اقتصادی بیان کرد: تولید خودرو از زمانی که طراحی آن آغاز می‌شود تا زمانی که در بازار عرضه می‌شود، حداقل ۱۸ ماه زمان می‌برد. در نمایشگاه امروز نیز از چند خودروی اقتصادی رونمایی شد و شرکت‌های خودروسازی بر اساس برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند این خودروها اواسط سال آینده وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌هایی بین شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در نمایشگاه بین‌المللی گفت: انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای در راستای تولید بن سازه‌های مشترک بسیار مؤثر است و حتی می‌تواند هزینه‌های تولید خودرو را به‌شدت کاهش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یکی از نکات برجسته نمایشگاه این است که بین شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی کار مشترک اتفاق می‌افتد.

فاطمی امین در مورد اینکه آیا مذاکره‌ای با شرکت خودروسازی تویوتا انجام شده است یا نه، گفت: وزارت صمت مذاکره‌ای با تویوتا انجام نداده است. ممکن است شرکت‌ها مذاکراتی با تویوتا انجام دهند، زیرا در حوزه واردات، وزارت صمت هیچ دخالتی ندارد و شرکت‌های ایرانی مذاکره انجام می‌دهند.

با  تولید خودرو از زمانی که طراحی آن آغاز می‌شود تا زمانی که در بازار عرضه می‌شود، حداقل ۱۸ ماه زمان می‌برد. در نمایشگاه امروز نیز از چند خودروی اقتصادی رونمایی شد، شرکت‌های خودروسازی براساس برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند این خودروها اواسط سال آینده وارد بازار می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.