جهرمی حالا فعال سیاسی اجتماعی شد: افشاگری او از بلایی که سر سرعت اینترنت بین‌الملل در ایران می‌آید

محمد جواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات در گفت و گو با پادکست سکه حرف های جالب و تکان دهنده ای درباره اینترنت بین الملل زده است.

به گزارش تازه نیوز، وزیر جوان دولت روحانی که در سال های مدیریتش ایستادگی زیادی برابر فیلترینگ داشت، حالا به عنوان یک فعال سیاسی اجتماعی و یک کارشناس حوزه اقتصاد دیجیتال حرف های جالبی زده است.

به نقل از خبرآنلاین، او در این بخش با مقایسه حجم سرعت اینترنت بین الملل در ایران و کشورهای مشابه از خساراتی می گوید که فیلترینگ به بار می آورد:« در ایران بر اساس گزارش سازمان جهانی مخابرات سرعت اینترنت بین الملل ۱۵/۲ کیلو بیت بر ثانیه است. یعنی مجموع تعداد کاربران اینترنت ما بر کل حجم اینترنت بین الملل، این عدد است. این عدد در آرژانتین ۴۱ است. فکر می کنید این عدد و فاصله به چه دلیل است؟ بله فیلترینگ. شما یک یوتیوب را از فیلترینگ در بیاورید و دولت هم در اختصاص اینترنت بین الملل خساست را کنار بگذارد، این شاخص ما افزایش پیدا می کند.»

این مطالب را هم ببینید:

او در نقد سیاست های حاکمیتی که شاید یک بخشی از آنها مبتنی بر حمایت از پلتفرم های داخلی چون آپارات باشد هم می گوید:«شما وقتی که فیلتر می کنید کاربر را از یک سیستم محروم می کنید یا دسترسی اش را سخت می کنید و او را درباره یوتیوب از دسترسی به یک محتوای معمولا خوب هم محروم می کنید. شما می دانید که آپارات محتواهای یونیک اختصاصی هم دارد که خودشان سرمایه گذاری می کنند و منتشر می کنند. یک زمانی آقای شکوری مقدم مدیر آپارات به خود من گزارش می داد که برای همان تولیدات اختصاصی شان هم میزان بازدید کاربران ایرانی یوتیوب بیشتر از میزان بازدید شان در پلتفرم آپارات است. به هر حال یوتیوب یک سیستم است ، یک چرخه و یک زنجیره واحد. اینکه ما مدام دنبال اختراع مجدد چرخ باشیم منطقی نیست. اصلا در منطق شبکه ای، این پلتفرم ها ایجاد شدند که همه در یک چرخه ۸ میلیارد نفری از آنها بهره بگیرند نه مثلا برای ۸۰ میلیون کاربر.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.