تاثیر شکست در مذاکرات روی قیمت دلار

یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر بنده در بین امیدواران قرار می‌گیرم و اعتقاد دارم که دولت ایران برجام را می‌پذیرد، چراکه اگر نپذیرد، نرخ ارز سر به فلک خواهد کشید.

به گزارش تازه نیوز، مهدی پازوکی در اتاقی در کلاب هاوس با موضوع بازارها و برجام؛ بازارها به کدام سو می‌روند؟ اظهار داشت: زمانی که در بازار کالا و خدمات افزایش قیمت‌ها را اجرایی می‌کنید، اما در بازار ارز تلاش می‌کنید مصنوعی قیمت را پایین نگه دارید، نرخ ارز منتظر یک شوک اقتصادی است.

به نقل از خبرآنلاین، وی افزود: زمانی که در سال ۹۰ و ۹۱ به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه شوک اقتصادی به بازار وارد شد، کاهش درآمد نفتی دولت اثرش را بر بازار ارز گذاشت.

این مطالب را هم ببینید:

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: در نتیجه ثبات نقش به‌سزایی در اقتصاد دارد و یک بازار را به صورت مصنوعی تنها برای کوتاه‌مدت می‌توان حفظ کرد.

پازوکی متذکر شد: در حال حاضر بنده در بین امیدواران قرار می‌گیرم و اعتقاد دارم که دولت ایران برجام را می‌پذیرد، چراکه اگر نپذیرد، نرخ ارز سر به فلک خواهد کشید.

پازوکی در ادامه در این خصوص که برجام چقدر از مشکلات اقتصاد ایران را رفع خواهد کرد؛ گفت: اگر مشکلات را صد در نظر بگیریم، ۲۰ درصد آن به برجام مربوط می‌شود و بخش عمده آن به نظام تدبیری و حکمرانی خوب باز می‌گردد و فعالیت‌هایی که پس از برجام باید اجرایی شود مانند این‌که سیستم بانکی ایران با دنیا وارد کار شود و مقررات جهانی پذیرفته شود و ما وارد بازارهای بین‌المللی شویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.