نزدیک به دو میلیون بازنشسته در انتظار صدور احکام/ تکلیف معوقات بازنشستگان چیست؟

بر اساس اعلام مقامات رسمی در ششمین ماه سال، ماراتن افزایش حقوق بازنشستگان قرار است به خط پایان رسیده و حقوق شهریور ماه با احکام جدید پرداخت شود .

به گزارش تازه نیوز، بر اساس آخرین اعلام صورت گرفته از سوی رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور، افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بالاخره مصوب شد.

به نقل از خبرآنلاین، میرهاشم موسوی گفته است: طبق مصوبه‌ای که توسط وزرای عضو هیات امنا تامین اجتماعی ابلاغ‌ شده از شهریور پرداخت ۳۸ درصد افزایش حقوق براساس احکام جدید به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری نیز جزو برنامه‌های اولویت‌ دار ماست که خدمات سازمان تامین اجتماعی از ۳۰ مورد به ۴۲ مورد افزیش یافته و خدمات غیرحضوری بیشتر شود.

این مطالب را هم ببینید:

هر چند حقوق حداقل‌بگیران سازمان تامین اجتماعی امسال بیش از ۵۷ درصد افزایش یافت اما مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی که جزء حداقل‌بگیران نبودند، با افزایش ۱۰ درصدی در حقوق مواجه بودند.

یک میلیون ششصد هزار مستمری غیر حداقل بگیر از سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی می‌گیرند .به این ترتیب از هفته آینده برای یک میلیون و ششصد هزار بازنشسته غیر حداقلی بگیر احکام جدید صادر شود، این یعنی مستمری این گروه از ابتدای سال به میزان ۳۸ درصد به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

روز بیست‌وهفتم مردادماه، محمد زاهدی‌وفا سرپرست وزارت کار در جمع بازنشستگان و در حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مصوبه شورایعالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ کرده است.

زاهدی‌وفا با اشاره به دلایل تأخیر دولت در زمینه تصویب حقوق بازنشستگان گفت: در زمینه پرداخت حقوق افزایش‌یافته بازنشستگان مشکل کمبود منابع نداریم اما منابع تأمین اجتماعی بیشتر «تعهدی» است و بحث نقد شدن این منابع نیاز به کار و زمان داشت و به همین علت کار با تأخیر انجام شد تا پرداخت‌ها انجام شود. بر این اساس بازنشستگان سایر سطوح در شهریورماه، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی افزایش ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابتِ ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان را دریافت خواهند کرد.

تکلیف معوقات بازنشستگان چیست؟

هر چند هنوز جزییات دقیقی از نحوه پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان در ۵ ماه اول سال اعلام نشده است اما انتظار می‌رود پرداخت ماهانه آن از مهر ماه آغاز و تا بهمن ماه ادامه پیدا کند.
نحوه افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری چالش‌های فراوانی را ایجاد کرد به طوری که تصمیمات اتخاذ شده به اعتراض بساری زا بازنشستگان در شهرهای مختلف منجر شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.