آیین‌نامه واردات خودرو بالاخره ابلاغ شد/ اولویت واردات با چه خودروهایی است؟ +سند

آیین‌نامه واردات خودرو که پیش از این در تاریخ ۲۶ مرداد به تصویب رسیده بود، شب گذشته توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش تازه نیوز، بالاخره محمد مخبر، معاون اول رئیس‌ جمهوری در ساعات پایانی شب گذشته جزئیات آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد.

به نقل از ایسنا، جزئیات این آیین‌نامه به شرح زیر است:

۱. سقف واردات خودرو ۲۰ هزار یورو (فوب) و اولویت واردات با خودروهای زیر ۱۰هزار یورو (فوب) است. برای این بند دو تبصره ذکر شده است که تخلیه خودرو را بدون ثبت سفارش و تخصیص ارز ممنون اعلام می‌کند. همچنین متذکر می‌شود که ارزش گمرکی براساس ماده (۱۴) قانون گمرکی (سیف) محاسبه خواهد شد.

این مطالب را هم ببینید:

واردات خودرو مشروط بر عرضه در بورس

۲. خودروهای وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه می‌شوند.

۳. وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف توسعه تولید خودروهای اقتصادی حداکثر ۱۰هزار یورو برای تشویق به سرمایه‌گذاری و تولید و همچنین اقدامات مورد نیاز برای هدایت بخشی از واردات به سمت تولید و افزایش ساخت داخل در نظر داشته باشد.

۴. واردات خودروهای سواری برای استفاده در شبکه حمل‌ونقل عمومی مجاز است.

۵. واردات خودرو برای شماره‌گذاری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی منحصر به خودروهای دو نیرویی (هیبریدی) یا تمام برقی است. سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ برعهده واردکنندگان خواهد بود.

۶. سقف منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودروهای موضوع این تصویب‌نامه به غیر از سرمایه‌گذاری خارجی حداکثر معادل یک میلیارد یورو است.

۷. منابع ارزی مورد نیاز این تصویب‌نامه از محل ارز حاصل از صادرات، رمز دارایی، سرمایه‌گذاری خارجی و سایر منابع مورد تایید بانک مرکزی تامین می‌شود.

۸. وزارت صنعت معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی این تصویب‌نامه را تدوین و ابلاغ می‌کنند.

۹. وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است گزارش اجرا این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه نماید.

جزئیات بیشتر از آیین‌نامه واردات خودرو را در تصویر منتشر شده این تصویب‌نامه بخوانید.

ابلاغیه واردات خودرو

۱ نظر
  1. لاری

    موتورهای قدیمی علاوه بر آلودگی وحشتناک صوتی بخصوص برای سالمندان و کودکان،حتی بیشتر از ماشینهای قدیمی آلودگی هوا را بیشتر می‌کنند و وجود این موتورها نشانه نبود وظیفه شناسی در تمام سطوح حکمرانی کشور است .همچنین عدم وجود کوچکترین میل واقعی به آبادی ایران در طی چهل سال شعار

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.