ابتلای همزمان یک مرد به سه بیماری کرونا، آبله‌میمونی و ایدز! +عکس

یک مرد ایتالیایی بدشانس‌ترین انسان روی زمین لقب گرفت. مردی که همزمان به کرونا، آبله میمونی و ایدز مبتلا شده است!

به گزارش تازه‌نیوز، مردی که بدشانس ترین انسان روی کره زمین لقب گرفته، بعد از سفری کوتاه به اسپانیا، تست آبله میمون، کووید-۱۹ و اچ آی وی وی مثبت اعلام شده و این اولین و تنها موردی در جهان است که به صورت همزمان به این سه بیماری مبتلا می شود. این مرد ۳۶ ساله ایتالیایی بعد از احساس تب، گلو درد، خستگی و سردرد، توسط پزشکان دانشگاه کاتانیا مطلع شد که به این سه بیماری مبتلاست. این مرد که هویت او فاش نشده، پنج روز را در اسپانیا گذراند و سپس غلائم او ۹ روز پس از بازگشت به ایتالیا شروع به نشان دادن خود کردند. تست کووید او در ۲ جولای مثبت اعلام شد در حالی که قبل تر در ماه ژانویه نیز به آن مبتلا شده و دو دُز واکسن کرونای خود را نیز دریافت کرده بود.

ابتلای همزمان به ایدز، آبله میمونی و کرونا

همان روزی که به او گفته شد به کووید-۱۹ مبتلا شده، مرد ایتالیایی متوجه جوش هایی روی بازویش شد که به سرعت به دیگر نقاط بدنش گسترش یافته و به شکل کیسه هایی آبدار درآمدند که ابتلای او به آبله میمونی را نشان می داد. در شرایطی که این تاول ها چرکی بدتر می شدند، مرد ایتالیایی به بخش اورژانس بیمارستان دانشگاه کاتانیا مراجعه کرد، جایی که به بخش بیماری های واگیردار منتقل شد. او به پزشکان بیمارستان اعلام کرد که در طول مدت حضور کوتاهش در اسپانیا رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم داشته و همجنسگرا است. تست ها نشان داد که او به HIV نیز مبتلا شده و ابتلای او به این بیماری مرگبار بسیار تازه است.

در مقاله ای که پزشکان دانشگاه کاتانیا در این باره نوشته اند آمده است: «این مورد نشان می دهد که چطور نشانه های آبله میمونی و کووید می توانند همپوشانی داشته باشند و تایید می کند که چطور در صورت ابتلای همزمان، سابقه بیماری و رفتارهای جنسی برای انجام شناسایی درست حیاتی هستند. پزشکان باید از امکان ابتلای همزمان ویروس سارس کووید-۲ و آبله میمونی آگاه باشند، به ویژه در بیمارانی که اخیراً تاریخچه سفر به مناطقی را دارند که آبله میمونی در آن ها شیوع پیدا کرده است»

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.