آخرین خبرها از آمریکا؛ از انتخابات تا واکسن کرونا

در حالی که میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، همچنان در حال رکوردشکنی است، اخبار سیاسی از تسلط دموکرات‌ها بر کاخ سفید و مجلس این کشور حکایت دارد.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، ایالات متحده آمریکا، این روزها علاوه بر نزاع خیابانی مردم و سیاسیون درباره نتایح انتخابات ریاست جمهوری، به شدت درگیر عواقب سخت بیماری کروناست. بر همین اساس مرور اخبار و اتفاقات داخلی این کشور برای تمام مردم جهان، جذاب شده است. در ادامه آخرین اخبار این کشور را به روایت روزنامه گاردین مرور می‌کنیم:

تعداد مرگ و میر کرونایی در آمریکا از 250 هزار نفر عبور کرد. نیویورک از امروز تمام مدارس را با هدف کاهش شیوع کروناویروس تعطیل می‌کند. همچنین ایالتهای بیشتری مانند مینه سوتا و کنتاکی محدودیت‌های کرونایی را به اجرا می‌گذارند.

از سوی دیگر، جوبایدن رئیس جمهور منتخب با کادر بهداشت و درمان درگیر با مساله کرونا به صورت مجازی دیدار کرد.

خبرهای جدید در خصوص پیشرفت‌های دارویی حامی از آن است که واکسن سازی فایزر از موثر بودن 95 درصدی آخرین تست خود خبر داده و اعلام کرد در روزهای آینده درخواست صدور اضطراری مجوز را به سازمان غذا و دارو ارسال می‌کند.

بنابراین گزارش، در دنیای سیاست نیز خبرها داغ است، نانسی پلوسی دوباره رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد. حالا دموکراتها با 221 نماینده در مقابل 205 عضو جمهوری خواه، اکثریت مجلس را در دست دارند. در مجلس سنا نیز هنوز تکلیف اکثریت معلوم نشده اما فعلا جمهوری خواهان 50 و دموکراتها 48 هستند و انتخابات ژانویه برای دو نماینده جورجیا تکلیف اکثریت را معلوم خواهد کرد.

همچنین پیروزی بایدن در جورجیا بعد از بازشماری آرا امروز پنجشنبه اعلام خواهد شد. با نزدیک شدن به پایان بازشماری دستی 5 میلیون رای در جورجیا معلوم شد بایدن همچنان حدود 13 هزار رای از ترامپ جلوتر است.

به گفته براد رافن اسپیرگر تنها 1300 رای در بازشماری به نفع ترامپ بازپس گرفته شد که دلیل آن اشتباهات اداری هنگام ثبت بوده است. بدین ترتیب بایدن به زودی {5 شنبه به وقت محلی} برنده نهایی ایالت جورجیا اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.