اخبار مهم برای بورس امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱

مهم‌ترین اخبار برای بورس امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحدی رسید و افت کمتر ۰٫۶۲ درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

یک مقام دولتی گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت، واحدهای سرمایه‌گذاری داریکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی خود می‌رسند.

این مقام دولتی ادامه داد:‌ پیشنهاد سازمان بورس ابتدا در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسید، بعد از آن در صحن هیأت دولت هم تصویب شد، در حال حاضر باید معاونت حقوق رئیس‌جمهور موافقت خود را با این مصوبه اعلام کند. اگر این اعلام صورت گیرد سازمان بورس اصلاحاتی در مورد صندوق دارایکم و پالایش یکم انجام می‌دهد که ارزش ذاتی و فعلی این صندوق‌ها یکی شود.

بیشتر بخوانید:

به نقل از تجارت‌نیوز، برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی در اعتمادسازی مردم داشته باشد. برخی دیگر عقیده دارند این یکسان‌سازی ضربه عمیقی به بورس می‌زند.

پیمان حدادی، سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در رابطه با جزئیات افزایش دامنه نوسان برخی از شرکت‌های بورسی و فرابورسی گفت: براساس گزارش‌هایی که سازمان بورس از شرکت بورس و فرابورس دریافت کرد و پس از بررسی‌های هیئت مدیره سازمان بورس، تصمیم بر آن شد که دامنه نوسان به صورت متقارن در بازار اول بورس و فرابورس از روز دوشنبه ۷ شهریور یک درصد افزایش پیدا کند و به مثبت منفی ۷ درصد برسد.

افزایش دامنه نوسان می‌تواند نقدشوندگی بورس را افزایش و روند شاخص را کمی تغییر دهد.

امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه با بیان اینکه برای رفع تحریم های ایران، در دولت جدید تلاش‌های زیادی کردیم و در حال طی کردن مراحل پایانی کار هستیم، گفت: اگر آمریکایی‌ها واقع‌‍بینانه برخورد کنند، فکر می‌کنم حل شدنی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.