لیست معلمانی که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند

بر اساس آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان، اشخاصی که هم‌اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی بر عهده ندارند مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند.

به گزارش تازه نیوز، این روزها با پرداخت علی‌الحساب رتبه‌بندی معلمان، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در اجرای این قانون مُصر است.

به نقل از رویداد۲۴، احکام اعضای هیأت ممیزه هم اواخر خرداد امسال از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شد و احکام اعضای هیأت‌های ممیزه استانی و رؤسای هیأت‌های ممیزه شهرستان، منطقه، ناحیه توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان و احکام اعضای هیأت ممیزه شهرستان، منطقه و ناحیه توسط مدیر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان منطقه و ناحیه صادر شده است.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی هم در حال آماده‌سازی شرایط برای فعالیت ارزیابان حرفه‌ای است. وزارت آموزش و پرورش هم سایت rtb.medu.ir را معرفی کرده است تا معلمان به بارگذاری مستندات خود اقدام کنند.

این مطالب را هم ببینید:

عباس نجار رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، بخشنامه رتبه‌بندی معلمان را ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است: خطاب به معاونت‌ها، سازمان‌ها، مراکز، دانشگاه‌ها، ادارات‌کل و دفاتر زیر مجموعه آموزش و پرورش اعلام کرد: بنا به وعده انتخاباتی ریاست جمهوری و اعتقاد به ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت و توجه به وضعیت معیشتی معلمان عزیز، علی‌رغم نقص لایحه رتبه‌بندی ارسال دولت گذشته به مجلس شورای اسلامی و عدم تأمین اعتبار لازم برای اجرای آن، دولت، لایحه رتبه‌بندی را تقویت کرده و بر اجرای آن پافشاری کرد.

این مهم که بند ۵ ماده ۳ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی مقام معظم رهبری و از ارکان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، زیر نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی(شماره راهکارهای ۸.۷، ۱۰.۲، ۱۱.۴، ۱۱.۷، ۱۲.۱) و جزء(۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵ است، خوشبختانه با همکاری مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شور ای اسلامی رسید و آیین‌نامه اجرایی آن به شماره‌های ۵۹۴۲۶.ت۵۹۷۹۴ه مورخ ۱۲ تیر ۱۴۰۱ و اصلاحیه ۸۱۸۴۳.ت۶۰۱۵۱ه مورخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ در هیأت وزیران تصویب شد.

شایسته است مشمولین قانون نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق آیین‌نامه اجرایی آن جهت شروع فرایند رتبه‌بندی به آدرس اینترنی rtb.medu.ir مراجعه کنند.

* سؤالات خود را از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بپرسید

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که استان‌ها سؤالات خودشان درباره رتبه‌بندی را از مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بپرسند.

در اطلاعیه مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ با موضوع سؤالات رتبه‌بندی خطاب به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها آمده است: در اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به استحضار می‌رساند جهت اطلاع از چگونگی تکمیل فرم‌ها، بارگذاری مستندات و خوداظهاری‌ها در سامانه رتبه‌بندی و رفع سؤالات احتمالی، خواهشمند است در این خصوص با مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی هماهنگی لازم به عمل آید.

شاید از دست داده باشید:

کدام گروه از فرهنگیان مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند؟

۱- اشخاصی که هم‌اکنون رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی بر عهده ندارند از قبیل:

الف) کارکنان مأمور یا انتقالی به سایر دستگاه‌های اجرایی(با حفظ پست سازمانی یا بدون حفظ پست سازمانی)

ب) کارکنان مأمور به مدارس غیردولتی(به استثنای مدیران و معاونان که معلم بوده و از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌کنند)

ج) افراد انتقالی به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

۲- مأمور به مجلس شورای اسلامی

۳- دانشجومعلمان

۴- خدمات

۵- انباردار

۶- اداری محض

۷- مرخصی بدون حقوق

۸- بازنشستگان قبل از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

و همچنین نیروهای طرح مهرآفرین هم هنوز مشمول رتبه‌بندی نشدند. درباره این گروه به طور جداگانه در گزارشی پرداخته می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.