متقاعد کردن اسرائیل توسط آمریکا برای احیای برجام/ پیگیری مذاکرات در راستای منافع امنیت ملی آمریکا

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، گفت: پیگیری مذاکرات برجام در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد.

به گزارش تازه نیوز، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بازگشت متقابل به برجام نه تنها در راستای منافع امنیت ملی واشنگتن بلکه گام مهمی برای منطقه است.

به نقل از ایرنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مطلب را در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن، اسرائیل و متحدان منطقه ای اش را متقاعد کرده است که با احیای برجام وضعیت بهتری خواهند داشت یا خیر؟ بیان کرد.

این مقام آمریکایی با اشاره به ارتباط فعال کاخ سفید با شرکای اسرائیلی اظهار داشت: همچنان بر این باور هستیم که بازگشت متقابل به برجام نه تنها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا بله گام مهمی برای منطقه است.

این مطالب را هم ببینید:

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس کشورش از پیشرفت برنامه هسته ای ایران و ادعای نخ نمای دستیابی به سلاح هسته ای، افزود که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی اضافه کرد: پیگیری مذاکرات برجام در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد.

پاتل که در یک نشست خبری تلفنی با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نظر ایران گفت که نمی تواند تاریخ دقیقی برای دریافت نظرات ایران در مورد پاسخ کاخ سفید به پیشنهاد اتحادیه اروپا مشخص کند.

وی در عین حال افزود: تبادل اطلاعات و گفتگوها از طریق اتحایه اروپا صورت می گیرد.

معاون ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره احتمال بسته شدن پرونده هسته ای ایران در آژانس بین المللی اتمی پس از احیای برجام ادعا کرد تنها راه بسته شدن پرونده ایران در آژانس، ارایه پاسخ های قانع کننده از سوی تهران است.

وی بدون اشاره به کارشکنی های واشنگتن و زیاده خواهی هایش و نیز نفوذ در آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: بسته شدن پرونده هسته ای ایران منوط به این است که مدیر کل آژانس به شورای حکام اعلام کند مسایل باقیمانده پرونده ایران حل و فصل شده است.

پاتل همچنین گفت که دولت بایدن با وضع هر گونه شرطی بین اجرای مجدد برجام و توقف تحقیقات آژانس در رابطه با تعهدات قانونی ایران مخالف است.

تبادل نظرات درباره آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق نهایی در حالی جریان دارد که رسیدن به توافق ‌نهایی علاوه بر رفع موثر و پایدار تحریم‌ها از مسیر مختومه شدن ادعاهای سیاسی پادمانی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران می‌گذرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سه سال پیش ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران خواند، مطرح کرده است. این ادعا نخستین بار از سوی نخست‌ وزیر وقت رژیم صهیونیستی مطرح شد و پس از آن توسط رسانه‌ها و مذاکره‌کنندگان غربی دامن زده شد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده همواره تاکید کرده است که تعهدات کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست. ایران در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز برای طرف مقابل تشریح کرد که برجام نباید از طرف غرب گروگان مسائل و ادعاهایی باشد که با هدف اعمال فشار بر ایران مطرح شده‌اند.

2 نظر
  1. موحد

    هم امریکا وهم ایران دست ار سختگیری بردارند واز خواسته های خود برای رضایت وخشنودی خداوند وامنیت جهان ومنطقه وملتهایشان گذشت وایثار کنند وتوافق مشروع بین المللی هسته ای را بدون کش دادن وبدون جانه زنی بیشتر مذاکرات وبدون فوت وقت احیا وامضا کنند ، رئیس جمهورهای کشورهای توافق ، وزیران خارجه را سریعا راهی وین کنند وتوافق بین المللی هسته ای را احیا وامضا کنند واز فتنه ها وجنگ تراشی اسرائیل خبیث که در منطقه وجهان واوکراین وسوریه ومرزهای اروپا برای برهم زدن توافق مشروع بین المللی هسته ای به راه انداخته جلوگیری کنند.

  2. روح ا...

    به زودی به قطع ویقین امریکا واروپا اسرائیل را محو ونابود خواهند کرد و ایران را به پیکر نیمه جان اسرائیل خواهند انداخت تا نیمه باقی مانده جانش را بگیرد . چون اسرائیل برای امریکا شاخ شده ودر توافق هسته ای سنگ اندازی وفتنه می کند ودر اوکراین وسوریه جنگ افروزی تا مرزهای اروپا به راه انداخته است تا جنگ را با همدست دلقک یهودیش زلنسکی به خاک اروپا بکشاند . وامریکا به محض اینکه ببیند کشوری شاخ شده شاخش را می بردو در دم نابودش می کند مثل ژاپن که با بمب اتمی هیروشیماوناکازاکی را مثل عذابهای اسمانی که خداوند بر اقوام سرکش نازل می کند تبدیل به بیابان وبرهوت کرد وهیچ کشور جرات نکرد در جهان امریکا را مواخذه کند بلکه برعکس همه کشورها امریکا را تشویق هم کردند و امریکا قوی تر شد و همچنین مثل محو کردن حزب بعث واعدام صدام. امریکا با اسرائیل هم هیچ تعارفی ندارد وقطعاچنین سرنوشت شومی در انتظار اسرائیل ا ست .یعنی همان کشورهایی که اسرائیل را تاسیس کردند همان کشورها نابودش خواهند کرد ودارند نابودش می کنند. این خط این نشان.اسرائیل به شدت تنها ومنزوی شده ووقت ان است ابراهیم رئیسی کمی درایت وسیاست به خرج دهد و بدون بهانه تراشی و دبه بازی و چانه زدنهای بقالی گونه وبدون وقت کشی امیر عبدالهیان را راهی وین کند تا توافق بین المللی هسته ای را احیا وامضاکند و خنجر مهلک برجام را در سینه پلید اسرائیل فرو برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.