خداحافظی آخرین نفر از تیم دیپلماتیک ظریف

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان دوره ماموریت خود با آنتونیوگوترش دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تازه نیوز، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان دوره ماموریت خود با آنتونیوگوترش دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از ایرنا، تخت روانچی در این دیدار سازنده و دوستانه با دبیرکل سازمان ملل درباره موضوعاتی همچون کنفرانس بازنگری ان پی تی، برجام و مسایل منطقه‌ای از جمله خلیج فارس و همچنین نقش سازمان ملل در عرصه بین المللی گفتگو کرد.

دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز گفتگو کرد.

این مطالب را هم ببینید:

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از گفت وگوی دبیر کل این سازمان و وزیر امورخارجه ایران درباره برجام خبر داد و گفت: دو طرف درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و برجام گفتگو و تبادل نظر کردند.

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود، گوترش در این تماس بر اهمیت تلاش همه طرف‌های برجام برای احیای آن تاکید کرد.

به گفته دوجاریک، معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) نیز از جمله مسایلی بود که دو طرف درباره آن گفتگو کردند.

تخت روانچی پیش از این نیز سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود که اکنون در پایان ماموریتش، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک، جانشین او خواهد بود.

ایروانی پیش از این، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین المللی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نیز کاردار ایران در عراق بود.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دوم مرداد ماه در دیدار با برخی از سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران از جمله ایروانی، سفیران را نمایندگان نظام اسلامی معرفی کرد که باید منافع و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی و تامین کنند.

رئیس جمهوری ضمن تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد سفرا بر اساس اهداف تعیین شده برای هر کشور از جمله میزان کمک به توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به امور ایرانیان خارج از کشور، رعایت و بسط ارزش‌های اسلامی و انقلابی در رفتار فردی و خانوادگی سفرا و مقابله با هرگونه روابط ناسالم اقتصادی در حوزه مأموریت، آنان را موظف به تلاش برای تحقق نهایی اهداف و سیاست‌های کشور دانست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.