یک مرجع تقلید از مرجعیت کناره‌گیری کرد

در بیانیه رسمی آیت الله حائری از مراجع تقلید در عراق آمده که به علت ضعف قوای بدنی وعدم سلامتی جسمی ناشی از کهنسالی که مانع از پیگیری امور امت اسلامی می‌شود، از جایگاه مرجعیت انصراف می‌دهد.

به گزارش تازه نیوز، آیت الله «سیدکاظم حائری» با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام کناره‌گیری از مقام مرجعیت خود به دلیل کهولت سن و ضعف جسمانی اعلام کرد که حضرت آیت الله خامنه‌ای مناسب‌ترین و شایسته‌ترین فرد برای رهبری امت اسلام هستند.

به نقل از ایرنا، در بیانیه رسمی آیت الله حائری از مراجع تقلید در عراق آمده که به علت ضعف قوای بدنی وعدم سلامتی جسمی ناشی از کهنسالی که مانع از پیگیری امور امت اسلامی می‌شود، از جایگاه مرجعیت انصراف می‌دهد.

این مطالب را هم ببینید:

وی تأکید کرد که بدین ترتیب همه وکالت و اجازه‌های شرعی صادره از جانب خود و دفاترش را ابطال می‌کند و هیچ‌گونه حقوق شرعی و وجوهات دریافت نخواهد کرد و وکلای سابق نیز حق دریافت اموال شرعی به نام وی را ندارند.

آیت الله حائری در بخش دیگری از بیانیه خود توصیه‌هایی مهمی را به مومنان کرد و خواهان پیروی همه مومنان از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شد.

وی در این ارتباط تصریح کرد: بر همه مومنان است که از ولی و رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (دام ظله) اطاعت کنند. معظم له شایسته‌ترین و لایق‌ترین فرد رهبری امت اسلام و مدیریت نبرد با قدرت‌های استکباری و ظالم در این شرایط هستند که قدرت‌های کفر و شرارت علیه اسلام ناب محمدی متحد شده‌اند».

آیت الله سید کاظم حائری همچنین از مردم عراق خواست که وحدت کلمه خود را حفظ کنند و راه را بر اجرای پروژه‌های استعماری و صهیونیستی برای ایجاد فتنه ببندند و برای پایان دادن به «اشغالگری خارجی به خصوص آمریکایی» تلاش کنند.

۱ نظر
  1. رضا درویش پور

    یک سوال؟ چگونه است که ایشان بعلت کهولت سن و عدم توانایی جسمی از مرجعیت کناره گیری کردند ولی خیلی ها حکم میکنند بقا بر میت جایز است؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.