مدارس هم رتبه‌بندی می‌شوند

نوری جذب و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان را از اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌ها باید یک به بیست باشد، اما در برخی مراکز این عدد یک به ۱۱۰ است، متاسفانه معلم چند پایه و چند مهارتی تربیت نکرده‌ایم.

به گزارش تازه نیوز، یوسف نوری هفتم شهریورماه در جمع معلمان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور وزرا در استان‌ها یکی از برنامه‌های دولت مردمی و انقلابی است، اظهار کرد: شاهد وحدت و همدلی بین مسئولان هستیم، این نشان‌دهنده حرکت به سمت پیشرفت و توسعه است.

به نقل از ایسنا، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا رسیدن به مسیر شهیدان رجایی و باهنر خیلی فاصله داریم، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جایگاه این شهدای گرانقدر باید به میزها پشت پا بزنیم، انسان برای رسیدن به مقام شامخ شهادت باید به اطمینان قلبی برسد، آیه “الا به ذکرالله تطمئن القلوب” مصداق عینی این مهم است و باید در گام اول نماز مورد توجه قرار بگیرد.

این مطالب را هم ببینید:

وی با تاکید بر اینکه پیگیر مطالبات معلمان هستیم، یادآور شد: سخنرانی‌ها انتخاباتی نباشد، سخنرانی‌ها باید تحولی باشد، عموم سخنرانی‌های معلمان انتخاباتی است، در سخنرانی‌ها باید ایده‌ها مطرح شود، قطعا این ایده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و این ایده‌ها را اعمال خواهیم کرد.

نوری با اشاره به اینکه افراد مطرح در جامعه جزئی از بدنه آموزش و پرورش بودند، گفت: شهید باهنر فرهنگی بود و اگر ایشان شهید نمی‌شد، مسیرشان تا این اندازه مورد توجه قرار نمی‌گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از بعد مکانی از مدارس آغاز شود، عنوان کرد: ۱۷۰۰ جوان رهیار تحول در مدارس بکارگیری می‌شود، تحول را به‌عنوان یک گفتمان در مدارس ترویج می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدارس رتبه‌بندی خواهند شد، توضیح داد: این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود، استخراج شاخص‌ها در حال انجام بوده و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم، اما این کار سریع اتفاق نمی‌افتد.

نوری جذب و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان را از اولویت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌ها باید یک به بیست باشد، اما در برخی مراکز این عدد یک به ۱۱۰ است، متاسفانه معلم چند پایه و چند مهارتی تربیت نکرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان باید به سمت ارتقای نظام تعلیم و تربیت پیش برود، بیان کرد: دانشجو معلمان پس از پایان تحصیل در آزمون جامع شرکت کنند و کانون‌های ارزیابی حرفه‌ای باید معلمان را با ۶ صلاحیت ارزیابی کنند، دانش‌آموزان کنونی از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند، دانش‌آموزان معدن طلا و نقره هستند و باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کرد.

وی از اختصاص سهمیه جذب ۱۳۰۰ استاد برای دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر از این افراد نخبگان هستند و ۱۰۰۰ نفر نیز از بین معلمانی که دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند، جذب می‌شود، همچنین ۱۰۰۰ متر مربع به مساحت دانشگاه‌های فرهنگیان کشور اضافه شد.

نوری تصریح کرد: باید شبکه‌های گروهی معلمان در سراسر کشور شکل بگیرد و این قشر تحول در آموزش و پرورش را رقم بزنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه‌بندی معلمان یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در ۲۵ خردادماه بود، اظهار کرد: این وعده محقق شد و در حال انجام است، رتبه‌بندی به‌معنای فوق‌العاده ویژه نیست، پس از ارزیابی حرفه‌ای اعتبار مورد نظر اختصاص پیدا خواهد کرد، تامین اعتبار مشروط به ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان است.

نوری افزود: گروه‌های حقیقی و حرفه‌ای در استان‌ها صلاحیت معلمان را در طرح رتبه‌بندی مورد ارزیابی قرار می‌دهند، اجرای این طرح نیازمند صبر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساخت سالن‌های ورزشی در بیرون از مدرسه، عدالت آموزشی را رقم نمی‌زند، یادآور شد: اگر سالن ورزشی در مدارس ساخته شود، تمامی دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند، اما ساخت سالن در بیرون از مدرسه، دانش‌آموزان را متحمل هزینه می‌کنند و تنها دانش‌آموزانی می‌توانند از این سالن‌های ورزشی استفاده کنند که توان پرداخت هزینه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تغذیه رایگان دانش‌آموزان باعث بالا رفتن یادگیری در بین این قشر می‌شود، عنوان کرد: درصدد بودیم ۵ میلیون نفر را در طرح تغدیه رایگان دانش‌آموزان تحت پوشش قرار دهیم، اما باتوجه به افزایش قیمت‌ها در گام اول سه میلیون نفر با اولویت مناطق محروم تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

نوری ادامه داد: مجوز تربیت ۳۵۰ معلم بهداشت در دانشگاه فرهنگیان برای بکارگیری در مدارس اخذ شده است، تمامی اقدامات وزارت آموزش و پرورش پیوست فرهنگی دارد، باید در بناهای آموزش و پرورش پیوست فرهنگی مدنظر باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بودجه عمومی وزارتخانه در سال‌جاری ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: همچنین در سفرهای ریاست جمهوری به استان‌ها ۲۸ هزار میلیارد تومان به مباحث آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: خیرین امسال متعهد شدند ۸۰۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس اختصاص دهند و ۹۰۰۰ گروه جهادی نیز در حوزه آموزش و پرورش فعال شده‌اند، گفتمان وزارتخانه تحولی است و ایرادات شبکه شاد نیز برطرف خواهیم کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.