سپیده رشنو: مسیح علینژاد آن‌ور آب نشسته، از افراد سوءِ استفاده می‌کند/ جزئیات جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو امروز به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با حضور نماینده دادستان، وکیل و خانواده متهم برگزار شد.

به گزارش تازه نیوز، در ابتدای جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سپیده رشنو به دستور قاضی افشاری نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و به قرائت کیفرخواست پرداخت.

وی گفت: اتهام خانم سپیده رشنو دائر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و فراهم آوردن موجبات فساد است.

به نقل از تسنیم، نماینده دادستان ادامه داد: متهم در همراهی با مسیح علی‌نژاد به فراخوان وی عمل کرده و ضمن کشف حجاب در معابر عمومی فیلمی از خود گرفته و در فضای مجازی منتشر می‌کند که همان فیلم در شبکه‌هایی همچون شبکه سعودی اینترنشنال منتشر شده است.

افشاری افزود: در ادامه اقدامات مجرمانه، متهم در تاریخ ۲۵ تیرماه در اتوبوس بی‌آر‌تی پس از کشف حجاب از خانم آمر به معروف فیلمبرداری کرده و وی را به بیرون از اتوبوس پرتاب کرده است.

این مطالب را هم ببینید:

نماینده دادستان گفت: در ادامه این اقدامات، متهم فیلم تهیه شده را برای مسیح علی‌نژاد ارسال می‌کند. با عنایت به مستندات و کشف اقلام مجرمانه از تلفن همراه متهم، بزه انتسابی به متهم محرز بوده و اقدامات وی با مواد ۵۰۰ و ۶۱۰ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات منطبق است.

در ادامه جلسه، قاضی افشاری خطاب به متهم گفت: شما به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عناصر خارج نشین، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و  فراهم آوردن موجبات فساد متهم هستید؛ یعنی اتهامات شما فقط منتهی به اتفاق رخ داده در اتوبوس بی‌آرتی نیست.

در ادامه سپیده رشنو در جایگاه دفاعیات متهم قرار گرفت و با اشاره به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در بخشی از دفاعیات خود و توضیح اتفاق روز مورد اشاره گفت: روز ۲۵ تیر در بی‌آرتی شالم را در آوردم و در دستم گرفتم که در این بین بحث و درگیری بین من و خانم حاضر در تصویر رخ داد و از این اتفاق فیلم گرفتم.

در ادامه این جلسه قاضی افشاری از متهم خواست که در زمینه توییت منتشر شده وی در فضای مجازی و در معابر عمومی و خیابان‌ها در  تاریخ ۲۱ تیرماه توضیحاتی ارائه دهد که متهم پس از ارائه دفاعیاتی به دروغ‌های منتشر شده در مورد وی در برخی رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: مطالب دروغ زیادی علیه من نوشتند از جمله اینکه گفته بودند پس از شکنجه شدن به بیمارستان طالقانی منتقل شدم که فردای آن روز به خانواده خود زنگ زدم و این موضوع را تکذیب کردم. در مدت زمان حضورم در بازداشتگاه خیلی دروغ علیه من نوشتند.

وی در ادامه با ابراز پشیمانی از مشارکتش در کمپین‌های مسیح علینژاد تاکید کرد: این فرد آن‌ور آب نشسته، از افراد سوءِ استفاده می‌کند و اینور آب یکی مثل من را تشویق به ترویج بی حجابی می‌کند و پول می‌گیرد.

رشنو در پایان ضمن درخواستی از دادگاه گفت: درخواست دارم دادگاه قرار وثیقه بنده را تبدیل کند و آزاد شوم.

قاضی افشاری در ادامه گفت: درخواست قرار وثیقه خود را به منشی دادگاه ارایه دهید تا به آن رسیدگی شود.

در ادامه قاضی افشاری ختم جلسه را اعلام کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.