ساعت اداری کارکنان در هفته اول مهر شناور می‌شود؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از راه‌اندازی اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی از ابتدای مهر امسال خبر داد.

به گزارش تازه نیوز،  بهرام نکاحی در جلسه نخست «استقبال از مهر ۱۴۰۱» با تأکید بر اینکه مد حمل و نقل دانش آموزی دارای ایرادات اساسی است، گفت: در تمامی دنیا شاهد سرویس مدرسه یا school bus هستیم اما در پایتخت ایران چنین چیزی وجود ندارد.

به نقل از اقتصادآنلاین، نکاحی در ادامه عنوان کرد: طرح راه اندازی اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی از ابتدای مهر اجرا خواهد شد. باید برنامه‌ریزی‌ها بگونه‌ای باشد که سرویس دانش آموزی به سمت سرویس جمعی دانش آموزی حرکت کند.

این مطالب را هم ببینید:

سید ابوالفضل موسوی پور جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس راهور آماده باش صد در صد ستادی و انتظامی دارد، افزود: سرویس مطلوب به کاهش ترافیک کمک می‌کند. ظرفیت بزرگراه‌ها محدود است و همه می‌خواهند که با خودرو تردد کنند. اگر تمهیدات برای سرویس مدارس از الان انجام نشود، همه در روز اول مهر می‌خواهند که با خودروی شخصی رفت و آمد کنند.

موسوی پور در ادامه عنوان کرد: معمولا در هفته نخست بازگشایی مدارس، ۲۰ درصد به ترافیک عادی شهر اضافه می‌شود اما پیش بینی ما بیش از ۳۰ درصد است. استفاده از خودروی شخصی و خودروهای تک سرنشین سبب می‌شود که ترافیک در هفته اول مهر بیشتر شود.

شناور کردن ساعت اداری کارکنان در هفته اول مهر

او با تأکید بر اینکه سرویس مدارس باید از روز نخست اجرا شود، گفت: همچنین باید برچسب سرویس مدارس و اطلاع رسانی آن از چند روز قبل از آغاز مدارس انجام شود. نداشتن برچسب سرویس مدارس باعث جریمه نخواهد شد اما نداشتن معاینه فنی و تخلفات نظیر نبستن کمربند ایمنی و … از روز نخست مهر به شدت برخورد می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه  به ممنوعیت تردد کامیونت‌ها در ساعت مشخص گفت: همچنین در هفته نخست مهر باید ساعات اداری کارکنان دولت شناور شود. البته هفته اول مهر با اربعین همزمان شده است که نگرانی‌های حمل و نقلی را بیشتر می‌کند.

او  در ادامه عنوان کرد: تعدادی از نیروهای ستاد نظیر اورژانس، پیمانکاران مرکز کنترل ترافیک، آتش نشانی و .. باید در میادین اصلی سطح شهر به صورت فیزیکی حضور داشته باشند.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛ خط کشی در معابر جلوی مدارس، علائم و تابلوها نیز باید در دستور کار اجرایی قرار گیرد تا اگر نیاز به ترمیم و تعمیر دارند، پیش از بازگشایی مدارس انجام شود.

شناسایی نقاطی که دارای کمبود سرویس هستند

وحید سرلک معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در ادامه جلسه ضمن اشاره به صدور برچسب سرویس مدارس گفت: ثبت نام و تأیید صلاحیت متقاضیان سرویس مدارس نیز در حال انجام است.

سرلک با بیان اینکه هماهنگی با آموزش و پرورش درحال انجام است تا مشکلی به‌وجود نیاید، بیان کرد: نقاط تجمعی که دارای کمبود سرویس در سال‌های گذشته بوده‌اند، شناسایی شده تا مشکلات ازدحام مسافر و کمبود تاکسی رفع شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.